samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Zimowy apel Goodyeara do operatorów flot samochodowych

Informacja prasowa / Data: 2011-01-06

Warszawa, 4 stycznia 2011 r. – Operatorzy flot samochodów ciężarowych, autobusów i autokarów, które poruszają się po niemieckich drogach, również w tranzycie, powinni zapoznać się z nowo obowiązującymi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa. Dotyczą one pojazdów o masie powyżej 3,5 tony oraz autobusów minimum z 8 miejscami, które podczas zimy korzystają z niemieckich dróg. Pojazdy te na osi napędowej powinny posiadać opony M+S – w przeciwnym razie kierowcy muszą liczyć się z karą.

Obowiązująca od 4 grudnia 2010 r. zmiana w niemieckich przepisach dotyczących ruchu drogowego odnosi się do sytuacji, w której droga jest oblodzona, pokryta twardym i ubitym śniegiem lub błotem pośniegowym. W takich warunkach na osie napędowe pojazdu wymagane jest założenie opon M+S. Niezastosowanie się do nowego przepisu grozi karą oraz przyznaniem punktów karnych.

Obecnie wszystkie dostępne w Europie opony Goodyeara na osie napędowe dedykowane do pojazdów ciężarowych, autobusów i autokarów to opony typu M+S. Jednak kierowcy, którzy korzystają z ogumienia innych producentów, nie tylko powinni przestrzegać nowych przepisów, ale także zadbać o bezpieczeństwo i odpowiednią głębokość bieżnika opon. Zgodnie z zaleceniami firmy Goodyear, głębokość bieżnika w warunkach zimowych powinna wynosić co najmniej 6 mm (nie dotyczy wyjątków ustanowionych przepisami lokalnymi).

„Jesteśmy zadowoleni z tej zmiany przepisów, ponieważ niewłaściwe opony mogą prowadzić do konieczności pozostawienia pojazdu w trasie, co oznacza zakłócenie dostaw i chaos na drodze. Naszym zdaniem wszystkie pojazdy ciężarowe, autobusy i autokary poruszające się po drogach w warunkach zimowych powinny mieć opony zimowe, które lepiej sprawdzają się w niskich temperaturach, nawet przy suchej drodze.

Nieprzewidywalność pogody w ostatnich latach potwierdza konieczność przygotowania się na nagłe opady śniegu i niskie temperatury” - powiedział Boris Stevanovic, Dyrektor Marketingu Truck Tires Goodyear Dunlop Tires Europe B.V.

Zimową rodziną opon Goodyeara dla pojazdów ciężarowych i autobusów jest Ultra Grip, w której skład wchodzą opony na oś sterującą WTS, oś napędową WTD oraz niedawno wprowadzone na rynek opony naczepowe WTT. Goodyear oferuje 16 rodzajów ogumienia zimowego, w tym także opony miejskie. Asortyment Ultra Grip to najbardziej zróżnicowana oferta dostępna obecnie na europejskim rynku. Ultra Grip obejmuje wszystkie zastosowania opon zimowych, co jednocześnie czyni tę ofertę wzorcową dla całej branży oponiarskiej.

Dotychczas nie opracowano jeszcze międzynarodowej definicji ogumienia zimowego do pojazdów dostawczych. W niektórych przepisach opony oznaczone M+S („błoto i śnieg”) lub podobne uznawane są za tego typu opony zimowe. W ramach innych norm opona zimowa oznacza oponę zaprojektowaną specjalnie do ekstremalnych warunków zimowych. Takie właśnie różnice stały się jednym z powodów, dla których firma Goodyear opracowała własną identyfikację wizualną w postaci konturu góry i płatka śniegu, pomocną zarówno dla kierowców, jak i policjantów.

W ogumienie zimowe należy wyposażyć również takie pojazdy, które rzadko poruszają się po ośnieżonych lub oblodzonych drogach, bądź też w niskich temperaturach. Opony zimowe zapewniają większą niezawodność i ograniczają ryzyko unieruchomienia pojazdu. Znajdują one zastosowanie nie tylko na ośnieżonych i oblodzonych powierzchniach. Ich konstrukcja sprawia, że sprawdzają się także w niskich temperaturach. W okresie zimowym tego typu opony wpływają też na większe oszczędności podczas jazdy. Z powodzeniem mogą być stosowane niezależnie od pory roku.

Asortyment opon Goodyear Dunlop Europe dla pojazdów dostawczych, autobusów autokarów to ponad 400 różnych opon w ponad 55 rozmiarach. Wielu światowych producentów pojazdów dostawczych, między innymi DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, RenaultTrucks, Scania i Volvo standardowo wyposaża swe pojazdy w opony Goodyear. Firma zaopatruje także wszystkich większych producentów naczep. We współpracy z Fleet First, która zarządza siecią serwisową TruckForce, całodobową pomoc drogową ServiceLine, Mobility, internetowy system zarządzania FleetOnlineSolutions oraz Goodyear Retread Technologiees, firma Goodyear świadczy największy dostępny obecnie zakres usług specjalistycznych.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 57 zakładach w 23 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 69.000 pracowników.

W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. W celu uzyskania dalszych informacji o Goodyear, zapraszamy na stronę internetową www.goodyear.com.

Źródło: Goodyear Dunlop Tires Polska/Firma Oponiarska Dębica S.A.

Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Rodzaje nadwozi samochodowych

Rodzaje nadwozi samochodowych

Podstawowe rodzaje nadwozi samochodowych różnią się nie tylko wyglądem ale i funkcjonalnością... » ...więcej
Oznaczenia opon samochodowych

Oznaczenia opon samochodowych

Na oponie samochodowej występuje szereg oznaczeń i opisów. Nie wszystkie są dla nas jasne. Znajo... » ...więcej
Filtry stosowane w pojazdach samochodowych

Filtry stosowane w pojazdach samochodowych

Filtry samochodowe spełniają ważne zadanie i chronią sil... » ...więcej
Zimowa garderoba kierowcy

Zimowa garderoba kierowcy

Aż 15% kierowców przyznaje się do chwilowej utraty kontroli nad samochodem z powodu prowadzeni... » ...więcej
LPG coraz bardziej popularne w Polsce

LPG coraz bardziej popularne w Polsce

Na przestrzeni ostatnich 5 lat, rynek LPG w Polsce dynami... » ...więcej
Uszczelki gotowe na zimę

Uszczelki gotowe na zimę

Ujemne temperatury w połączeniu z dużą wilgotnością powietrza to główne przyczyny przymar... » ...więcej
Polecamy porady
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest ... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej d... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jes... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szyb... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przew... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w ka... » ...więcej
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bi... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia