samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Już milion wyprodukowanych systemów Start-Stop firmy Bosch

Informacja prasowa / Data: 2009-09-04

Od wprowadzenia systemu do produkcji seryjnej pod koniec 2007 roku do sierpnia 2009 Bosch wyposażył milion pojazdów w system Start-Stop. W roku 2012 już co drugi nowy samochód w Europie będzie wyposażony w tę technologię. Aby umożliwić częste korzystanie ze Start-Stop firma Bosch poszerza swoją ofertę produktów współdziałających z systemem.

Specjalny rozrusznik jest centralnym komponentem systemu Start-Stop Boscha. System wyłącza silnik pojazdu podczas zatrzymania i uruchamia go automatycznie, jak tylko zostanie naciśnięty pedał sprzęgła. Technologia ta pozwala na obniżenie zużycie paliwa, a także emisję CO2 mierzoną według Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NECJ) w cyklu miejskim nawet o 8 procent.

Systemy Start-Stop obniżają zużycie paliwa, a w związku z tym także emisję CO2 mierzoną według Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NECJ) o ok. 5 procent, a w cyklu miejskim NECJ nawet o 8 procent.

Od chwili rozpoczęcia produkcji systemu Start-Stop w 2007 roku popyt na technologię oszczędzania paliwa stale rośnie. W 2008 roku zaledwie 5 procent nowych pojazdów w Europie było wyposażonych w system Start-Stop. Według prognoz Bosch do roku 2012 na drogach Europy już co drugi nowy samochód ma być wyposażony w ten innowacyjny system. Systemy Start-Stop firmy Bosch oferują bardzo korzystną relację kosztów do korzyści, ponieważ koncepcja wykorzystuje w większości komponenty już zamontowane w pojeździe, optymalizując ich działanie. Dlatego system Start-Stop jest bardzo atrakcyjną pod względem kosztów metodą oszczędnej i ekologicznej jazdy. Technologia Start-Stop firmy Bosch jest już stosowana w modelach BMW, Mini, Kia oraz VW. W marcu 2009 na rynku zadebiutował Fiat 500 wyposażony w to obniżające zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla rozwiązanie.

Oferta Boscha dla potrzeb systemu Start-Stop

W 2008 roku zaledwie 5 procent nowych pojazdów w Europie było wyposażonych w system Start-Stop. Według prognoz Bosch do roku 2012 na drogach Europy już co drugi nowy samochód ma być wyposażony w tę innowacyjną technologię.

System Start-Stop wyłącza silnik pojazdu podczas zatrzymania, np. na czerwonym świetle lub w korku, i uruchamia go automatycznie, jak tylko zostanie naciśnięty pedał sprzęgła. Dla potrzeb tego systemu Bosch dostarcza specjalne rozruszniki, których mocny silnik elektryczny oraz cicha i wydajniejsza mechanika jednotorowa gwarantują bardziej niezawodny, szybki i cichy rozruch silnika. Do tego dochodzi oprogramowanie sterujące, zintegrowane zazwyczaj w sterowniku silnika, a także czujnik akumulatora, który rejestruje m.in. aktualny stan naładowania i przekazuje te dane do systemu dystrybucji energii. Gwarantuje to zatrzymanie silnika tylko w sytuacjach, gdy akumulator ma wystarczająco dużo energii, aby ponownie uruchomić pojazd. W skład systemu wchodzi także czujnik położenia wału korbowego, czujnik pedałów oraz akumulator odporny na dużą liczbę cykli ładowania i rozładowania.

Nowa seria alternatorów to jeszcze większą oszczędność paliwa

Aby umożliwić jak najczęstsze korzystanie z systemu Start-Stop, Bosch włączył do oferty nową generację alternatorów. W modelach serii „Efficiency Line“ (EL) konstruktorzy zastosowali ulepszony układ elektryczny oraz nowe diody, co pomogło poprawić sprawność alternatorów do 77 procent. Ponadto nowe alternatory ładują akumulator także na biegu jałowym oraz przy niskich obrotach silnika, co jest warunkiem automatycznego wyłączania i włączania silnika. Połączenie alternatora EL oraz systemu Start-Stop firmy Bosch obniża zużycie paliwa, a tym samym emisję CO2 w ruchu miejskim nawet o 10 procent.

Źródło: Bosch, fot. Bosch

Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Nowości firmy Bosch na targach Automechanika 2010

Nowości firmy Bosch na targach Automechanika 2010

Na tegorocznych targach Automechanika, które odbędą si... » ...więcej
Testery akumulatorów i profesjonalne ładowarki akumulatorów firmy Bosch teraz w promocyjnych cenach

Testery akumulatorów i profesjonalne ładowarki akumulatorów firmy Bosch teraz w promocyjnych cenach

Na sezon jesienno-zimowy firma Bosch przygotowała specjalną ofertę na wybrane urządzenia do obsługi akumulatorów. Ceny promocyjne dotyczą sześciu urządzeń, które cieszą się największym zainteres... » ...więcej
Stop, kontrola drogowa

Stop, kontrola drogowa

Podróżując samochodem możemy zostać zatrzymani do kontroli przez uprawnione służby. Dla nas l... » ...więcej
Bosch pracuje nad samochodem przyszłości

Bosch pracuje nad samochodem przyszłości

Bosch zatrudnia w dziale badawczo-rozwojowym technologii ... » ...więcej
Nowe halogenowe żarówki reflektorów Bosch

Nowe halogenowe żarówki reflektorów Bosch

Firma Bosch u progu rozpoczynającego się okresu jesienn... » ...więcej
Polecamy porady
Wymiana oleju silnikowego

Wymiana oleju silnikowego

Przed wymiana oleju dobrze jest rozgrzać wcześniej samochód aby poprawić płynność oleju i ... » ...więcej
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest ... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej d... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jes... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szyb... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przew... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w ka... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia