samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Common-rail - co to takiego?

Autor: Łukasz Skupień / Data: 2007-06-30

Common-rail to coraz częściej stosowany system bezpośredniego wtrysku paliwa w samochodach z silnikiem wysokoprężnym (Diesla). W niniejszym artykule postaramy się przybliżyć zasadę działania oraz przedstawić wady i zalety tego rozwiązania.

System Common Rail System Common Rail Fot. Bosch

W silnikach wysokoprężnych z tradycyjnie rozwiązanym wtryskiem paliwa pompa paliwowa, uzyskująca napęd bezpośrednio od wału korbowego, tłoczy paliwo pod ciśnieniem ok. 900 bar bezpośrednio do wtryskiwaczy poszczególnych cylindrów. Przez zastosowanie takiego rozwiązania nie ma możliwości zastosowania regulowanego kąta wyprzedzenia wtrysku paliwa.

Zasada działania Common-rail

Schemat układu Common Rail Schemat układu Common Rail

W silnikach wykorzystujących system Common Rail zamiast sekwencyjnej pompy paliwa wykorzystywana jest pompa wysokociśnieniowa, która tłoczy paliwo do akumulatora zasilającego (zwanego również listwą lub szyną) wspólnego dla wszystkich cylindrów. Ciśnienie utrzymujące się w tym przewodzie wynosi ok. 1350 bar, niezależnie od obciążenia silnika ani od jego prędkości obrotowej. Następnie z listwy zasilającej paliwo podawane jest do wtryskiwaczy, które sterowane są elektronicznie, skąd jest wtryskiwane bezpośrednio do komory spalania.

Pompa Common Rail
Fot: Wikipedia (licencja GNU)

Dzięki zastosowaniu wtryskiwaczy sterowanych elektronicznie możliwe jest dowolne kształtowanie czasu wtrysku, jego długości oraz dawki paliwa zależnie od wielu czynników (np. obciążenia silnika). Daje to również możliwość podziału wtrysku paliwa na 3 etapy:

  • wtrysk pilotowy
  • wtrysk właściwy
  • dawka dopalająca

Taki wtrysk umożliwia lepsze spalenie dawki paliwa oraz zmniejszenie jego zużycia.

Zalety systemu

  • lepsze spalanie paliwa
  • niższe zużycie paliwa
  • mała emisja spalin
  • praca silnika jest bardziej miękka
  • niższy poziom hałasu w porównaniu do tradycyjnego rozwiązania
  • łatwość uzyskania wysokich parametrów silnika

Wady systemu

  • układ wymaga wysokiej jakości oleju napędowego gdyż niewielkie zanieczyszczenie może doprowadzić do zniszczenia wtryskiwaczy pracujących pod wielkim ciśnieniem
  • wysokie ceny części w razie awarii

Przyszłość

Obecnie stosowany jest system common-rail II generacji charakteryzujący się ciśnieniem wtrysku rzędu 1600 bar oraz większą ilością etapów wtrysku (nawet do 7 faz). Coraz częściej stosowany jest również system III generacji. System ten ostro rywalizuje ze stosowanym przez niektórych producentów rozwiązaniem pompowtryskiwaczy. Które z tych rozwiązań zwycięży okaże się w przyszłości.

Wasze komentarze:

Autor(ka): mareczek
Data nadesłania:
  10.07.2007 12:45
Ja posiadam samochód z dieslem o bardzo tradycyjnym układzie wtryskowym - nie narzekam. Jeden znajomy ma diesla VW z pompowtryskiwaczami - też nie narzeka. Co prawda artykuł promuje zalety Commonraila, ale czy fakt jego drogiej naprawy w przypadku awarii nie przeważy? Czy komuś z Was już się to zepsuło i jak wyglądała naprawa (słyszałem, że trzeba generalnie wymienić całą, dużą i droga część)?
Autor(ka): Piotr
Data nadesłania:
  12.07.2007 14:14
Ciekawe co takiego wymyślą jeszcze w przyszłości. Technika posuwa się w takim tempie ze ciężko jest nadążyć za wszystkimi nowościami. Chętnie poczytam więcej artykułów tego typu
Autor(ka): Felek
Data nadesłania:
  25.08.2007 15:37
900 barów!!!!
w oponie jest około 2 barów!!!!

Teraz widać różnicę :)
Autor(ka): mazi
Data nadesłania:
  02.02.2008 11:36
Ja widze roznice od pol roku. Ford Mondeo 2001r, silnik TDCi Common raily. Male spalanie, bardzo dynamiczny silnik. Od pol roku wielki problem z autem.Spadek mocy przy szybszej jezdzie.
4 autoryzowane serwisy , 4 rozne opinie. Wszystkie zajmuja sie tym samym. Najlepiej wymienic caly uklad paliwowy koszt ok.15 000). Czy to duzy koszt naprawy odpowiedz pozostawiam wam. Jeden wtryskiwacz 1200 zl :)Jesli ktos wymieni wszystko ,zatankuje nieswiadomie na super stacji super olej pojedzi troche i nastepne 5000 za nowe wtryski :)Ja tankuje na najdrozszej i najlepszej stacji (zieleonej) w okregu i mam takie problemy. Polecam samochody z Common Raily ale paliwo sobie tankujcie w niemczech :)
Autor(ka): erka
Data nadesłania:
  06.04.2008 16:46
W mondeo jest system delphi. Nie trzeba kupowac nowych wtryskiwaczy. Nlezy dac je do sprawdzenia jesli nawet okaze sie ze sa w fatalnym stanie nie ma tragedii. Nowy zaworek(najwazniejszy element), sprawdzenie końcowki, cewki i zamykamy sie w 4 stowkach za sztuke a mamy praktycznie nowy wtryskiwacz. Fakt trzeba sie jeszcze zajac przyczyna awarii. Polecam zlac rope z filtra paliwa do sloika zakryc naczynie poczekac do rana i od spodu sloika przejechac magnesem jesli po dnie sloika przesuwaja sie drobniutenkie ledwo zauwazalne golym okiem opilki to jest problem z pompa(wycierajace sie tloczki)i wtryski wniedlugim czasie znow padna( nie warto ich zakladac)kompleksowa rozbiorka ukladu z wymiana pompy (najlepiej) wlacznie. Jesli nie widac opilkow to wymiana filtra wypompowanie paliwa ze zbiornika przedmuchanie przewodow, szyny (jesli jest pajaczek a nie rurka to jest to b.klopotliwe) wyczyszczenie gniazda wtryskiwacz(usuniecie nagaru) i zalozenie wtryskiwaczy. To taka najtansza alternatywa. PS jak wtryski to tylko w Bydgoszczy.
Autor(ka): Leszek
Data nadesłania:
  13.04.2008 23:03
Ostatni tekst ciekawy. Mam problem z wtryskiwaczami.Cenne porady, Autora pseudo "erka" prosiłbym o kontakt
Autor(ka): Michu
Data nadesłania:
  17.04.2008 19:06
Jestem z Bydgoszczy. Pytanie do ERKI: gdzie w Bydzi mogę zrobic taki przegląd silnika diesla ? Mam 1,3 CDTi i jest bardzo głośny, chciałbym cos z tym zrobić.
Autor(ka): kirpek
Data nadesłania:
  22.08.2008 13:17
co do tego które rozwiązanie wygra to chyba jasne. nawet VW (pompo wtryskiwacze)przechodzi na rozwiązanie fiata (commonrail).
Autor(ka): erka
Data nadesłania:
  23.08.2008 14:09
wszystko pewnie juz nieaktualne, ale gdyby ktos szukal jakiejs porady to mozna napisac na erka_erka@interia.pl Postaram sie pomoc.
Autor(ka): kosik
Data nadesłania:
  25.08.2008 07:31
Miałem przez 4 lata auto na pompowtryskach (Passat B5) ,teraz mam common rail I generacji (Primera P12)Primera ma cichy silnik,który rozwija moc Harmonijnie niemal w całym zakresie obrotów i pracuje bardzo miękko,mimo,że to Dopiero I generaca CRail.Passat był oszczedniejszy i miał większego "kopa",ale po chwili dostawał zadyszki i trzeba było zmienić bieg na wyższy.Silnik pracował głośo i b. twardo
Autor(ka): tiger
Data nadesłania:
  21.09.2008 20:40
mam zamiar jutro kupić rovera 75 2.0td i teraz mam watpiwosci ale jutro i tak pewnie go kupie bo jest z...y:)
Autor(ka): jaca
Data nadesłania:
  06.10.2008 14:47
przy ciśnieniu około 300 bar. tnie się metal bądź alufelgi wodą... to jest porównanie... ;)
Autor(ka): BMW525
Data nadesłania:
  21.10.2008 16:29
Mam Bmw 525 z silnikiem common rail z 2002 roku.Poprzednie moje auto to Audi 2,5V6 TDI 1999r.nawiasem mówiąc zupełna tragedia-remont silnika potem mnustwo kłopotów wkońcu sprzedaż.Teraz dopiero wiem że mam prawdziwe auto dynamiczne oszczędne super się prowadzi i chodzi jak benzyniak bo common rail to nowa generacja silnika.Polecam
Autor(ka): czaki
Data nadesłania:
  18.12.2008 12:18
Stara sprawdzona konstrukcja jest dobrym rozwiazaniem. CDTI to silnik dla bogatych, moim zdaniem wcale nie pracuje ciszej niz TDI stosowany i sprawdzony od lat silnik VW sprzedawany w koncernach VW/Skoda. Kto mial stycznosc z tym silnikiem wie jaka to prosta i dobra konstrukcja, co istotne tania i praktycznie bezawaryjna. Osobiscie odradzam kupowanie silników Commonraila.
Autor(ka): Żopka
Data nadesłania:
  05.01.2009 17:15
Dzięki Common reail samochód mniej spala- to też jest duża zaleta!
Autor(ka): CezaR
Data nadesłania:
  14.01.2009 09:28
Czaki nie pie...l głupot CR to przyszłość silników wysokoprężnych... dopóki znowu czegoś nowego nie wymyślą...
Ja pare miesiecy temu kupilem Mazde 1.6 z CR i bardzo energicznie sie tym jezdzi, fakt tankować trzeba paliwa premium jesli chce sie tym dłużej niz 100tys pojezdzic... POLECAM CommonRaila!
Autor(ka): Kowall
Data nadesłania:
  16.02.2009 16:57
A tak na marginesie, to metale tnie się wodą pod ciśnieniem 3000 bar a nie 300. I to z dodatkiem ostrego piasku robiącego za ścierniwo.
Autor(ka): jurcyś
Data nadesłania:
  21.02.2009 23:06
w końcu kowal to pewnie wie
Autor(ka): krajzapl
Data nadesłania:
  04.03.2009 21:38
Witam
mam audi a6 2,7 tdi 115000tys przejechane z takimi wtryskiwaczami i mam taki problem ze dosyc cieszko mi pali jak jest zimny i troche mnie to martwi bo jeden wtryskiwacz kosztuje ok 2000tys zl plus wymiana ale moze jest to spowodowane zlymi ustawieniami musze sie poradzic w serwisie jaka moze byc przyczyna?
Autor(ka): erka
Data nadesłania:
  06.03.2009 18:53
w tym audi siada prawdopodobnie ktorys wtryskiwacz, (paliwo ucieka przez przelew z niego) lub czujni, regulator cisnienia na szynie padl. Regeneracja wtryskiwacza ok 200zl z gwarancja. Polecam
Autor(ka): t0mek
Data nadesłania:
  29.03.2009 14:31
"Ciśnienie utrzymujące się w tym przewodzie wynosi ok. 1350 bar, niezależnie od obciążenia silnika ani od jego prędkości obrotowej." Powiedzcie mi jak wy to rozumiecie, bo jak dla mnie to jest nie prawda. Chyba że ktoś pisząc ok. 1350 miał na myśli +/- 1000bar. Silnik pracujący na biegu jałowym, ciśnienie w listwie od 250bar do 400bar a nie 1350. Według mnie ciśnienie się zmienia w zależności od warunków pracy silnika, oblicza je sterownik na podstawie sygnałów odebranych z czujników. Chyba że ja źle to odbieram ale wydaje mi się że większość rozumie tak jak ja.
Autor(ka): adamo
Data nadesłania:
  14.04.2009 22:12
jestem zdania ,że są "firmy " którym powinno się zabraniać używania nazwy common-rail .Dla Forda (niezaleźnie gdzie robiony ) powinno się zarezerwować nazwę Bubelrail ,albo scheise-rail (dobhra nemecka robota)- w sam raz do ich produkcji- nie kupujcie u ignorantów
Autor(ka): butwering
Data nadesłania:
  01.06.2009 13:17
masz silnik common-rail ,masz duży wydatek na naprawe wtryskiwaczy,samochod dla zamożnych
Autor(ka): kolporter
Data nadesłania:
  12.06.2009 13:34
mam iveco na systemie common-rail - było pięknie do pewnego czasu, aż na stacji shell dolano jakiegoś patentu - wysiadły wtryski - regeneracja (5 stówek za jeden) dała efekt na 3 miechy - reklamacja niemożliwa - decyzja serwisanta? - kupić nowe oryginały za jedyne 1.800 sztuka razy 4 ( komplet 8 tyś plus robocizna plus regulacja) czy się opłaca? no jasne - pytanie na jak długo i do którego tankowania - jeżeli nie będzie możliwości dochodzenia odszkodowania za zniszczone wtryski od złodziejskich stacji - odradzam common-rail na polskie drogi
Autor(ka): Gość
Data nadesłania:
  27.06.2009 13:45
mam focusa c-max 1.6 common-rail i po 150000km jest problem,rano po 20sek nie zapali.Seris Forda chce wymienia pompę za 4500zł?bo nie wymienia zaworków w pompie?
Autor(ka): erka
Data nadesłania:
  16.08.2009 15:45
Regeneracja za 500zl wtryskiwaczy boscha do iveco to rozboj w bialy dzien. Ja taka napraweprzeprowadzam za ok150-200zl za sztuke, jesli konieczna jest wymiana koncowki to trzeba doliczyc okolo 100zl. Pod naprawionym wtryskiwaczem zawsze sie podpisuje i mowie co trzeba zrobic, aby sytuacja sie nie powtorzyla, jesli klient chce byc nadto oszczedny i wychodzi z zalozeniaze ,,ma gwaracje to moze lac co popadnie" to od razu proponuje mu nowy.System delphi szybciej reaguje na kiepskie paliwo, a po okolo 200tys zaczyna wycierac sie pompa. Wtedy naprawde nalezaloby wymienic caly uklad, aby przejezdzic kolejne 200tys. Same wtryskiwacze delphi uwazam za najdoskonalsze. Mala liczba czesci i mala masa elementu wykonawczego, a co za tym idzie male opoznienia sprawiaja, ze reszta producentow pod tym aspektem zostaje daleko w tyle. Denso (najczesciej spotykany system w autach azjatyckich) jest sytemem podobnym do systemu boscha, mniej elementow, ale wada jest duza powierzchnia styku tloczka sterujaceo z korpusem. Dla porownania Bosch okolo 15mm dlugosci denso 50mm. O czwartej grupie wtryskiwaczy- siemens, nie wypowiadam sie. Naprawiam wtryskiwacze cr tych czterech producentow zarowno do aut osobowych ciezarowych jak i maszyn budowlanych i pojazdow rolniczych. W razie pytan sluze pomoca.
erka_erka@interia.pl
Autor(ka): michu
Data nadesłania:
  15.10.2009 22:27
Wiecej negatywnych opini na temat systemu common rail niz dobrych.Wychodzi na to ze stara generacja wtryskow jest najlepsza i w miare bezawaryjna.
Autor(ka): dzidas
Data nadesłania:
  02.11.2009 21:25
bardzo dobre wyjaśnienie
Autor(ka): WOli
Data nadesłania:
  07.11.2009 15:00
na jakich stacjach najlepiej tankowaĆ common-raila?
Autor(ka): bogi
Data nadesłania:
  09.11.2009 23:17
z duza ciekawoscia przeczytalem wszystkie komentarze odnosnie tdi a common rail , gdyz planuje zakup superba maja tam silniki i takie i takie , po wypowiedziach chyba jednak zdecyduje sie na CR , gdyz to zawsze nowsza technika , pozdrowienia bk
Autor(ka): wojtek toyota ave verso
Data nadesłania:
  11.11.2009 11:21
Jestem nowym użytkownikiem toyoty ave verso d4d 2005r., i odrazu mam pytanie odnośnie tego autka. problem dotyczy dławienia sie przy predkosci od ok. 120km/h najczesciej przy wyprzedzaniu innego auta czy podjezdzaniu pod wzniesienie. Wiadomo aby to pokonac dociskam odpowiednio pedał gazu i auto zaczyna sie j.w napisałem dławić. Zaznacze, że w mieście przyspiesza doskonale i nie ma takich objaw j.w . Musze wtedy popuszczac pedał gazu i auto nabiera wtedy lewdo ledwo dodatkowych km/h predkosci. Jest to bardzo uciązliwe i zarazem niebezpieczne np. przy wyprzedzaniu. co to może być za przyczyna , dodam że autko ma przejechane 113tys km. Przy rownomiernym dodawaniu gazu bez dociskania na np.dwupasmówce auto bez problemu osiagnie predkosc nawet 180 km/h.Byłem W servisie Toyoty i komputer wykazał , że 1 i 3 wtrysk ma 1.6 i 2.0 , a 2 i 4 maja 0.6 i 0.8. Prawidłowy wynik to od -1 do 1. Nowe wtryski to cena ok 2600zł/szt, naszczescie istnieje regenaracja. Narazie kazali jezdzic i nic nie wymieniać. Z tego co mówili z doświadcznia sądze, zdażały się wtryski które miały korekte ok 5, czasami 6 a prawidłowo j.w powinno miec 1. Samochód nie kopci wogóle. Diagnosta stwierdził, ze prawdopodobnie Zaworki na pompie wtryskowej poszły, koszt 1200zł+robota. Dla nich to jest troche dziwna sprawa. Kazali lać dobre paliwo, ja osobiście polecam Gold Diesel usztachetniony bezsiarkowy na STATOIL, z tego co czytałem to paliwo przeznaczone do nowoczesnych diesli. Auto jakby przybrało na mocy !! POLECAM. Mam nadzieje, że wszystko bedzie oki.czekam na wasze opinie
Autor(ka): Mtzl
Data nadesłania:
  13.11.2009 20:11
Witam, mam problem z Clio IV 1.5 dci (pompa Delphi). Mianowicie, bardzo ciężko odpala, niezależnie od temp. otoczenia jak i silnika (paliwo nie schodzi, widać że jest cały czas w przewodach), przy dużym obciążeniu zapala się symbol silnika i "STOP", po ujęciu gazu gasną. Brak spadku mocy (może minimalny przy najniższych obrotach rzędu 1200 obr.). Podejrzewam pompę "miskiego ciśnienia", ale nie jestem fachowcem. Z góry dzięki za pomoc.
Autor(ka): radek@cerka.pl
Data nadesłania:
  23.11.2009 21:35
Nie wiem czy w tym clio nie ma juz ukladu siemensa, ale skoro autor wpisu twierdzi ze delphi to nie wnikam;) Prawdopodobnie uszkodzeniu ulegly wtryskiwacze/wtryskiwacz, tylko niestety one same od siebie sie nie psuja. Cos im zaszkodzilo duze prawdopodobienstwo ze konczy sie pompa i w ukladzie juz kraza ,,nieciekawe rzeczy" i to one wlasnie doprowadzilty do takiej sytuacji. Sprawdz jak wyglada filtr paliwa czy nic nie plywa w wylanej ropie(opilki). Nie chce zle wrozyc, ale to sa najczestsze uszkodzenia w tych silnikach. Bez komputera to ciezko cos powiedziec. Sprawdz ten filtr. Sprawdzenie pompy 100zl, sprawdzenie 4wtryskiwaczy_+100zl. Naprawa wtryskiwacza delphi od 100zlwersja bez wkladu nowych czesci. Zaworek niecale 200zlotych, koncowka okolo150zl. Czesci sa drogie, dlatego gdyz sa orginalne. System bosch jest tanszy w naprawie.
www.cerka.pl
Autor(ka): bolek
Data nadesłania:
  14.12.2009 23:08
dlaczego twierdzisz ze system bosch jest tanszy w naprawie? We wtryskiwaczach Bosch'a nie ma do kupienia dwoch najwazniejszych czesci ktore wspolgraja ze soba i miedzy nimi sa bardzo dokladne pasowania rzędu 0,006 mm, niemozliwe do uzyskania przez czlowieka. wszystko robi specjalna maszyna. system common rail jest bardzo dokładnym systemem pod względem pasowania częsci. kazdy najmnijeszy opiłek niszczy wtryskiwacz. czystość jest w tym wypadku najważniejsza. Jeżeli zauważymy opiłki w ukladzie staramny sie za wszelka cene znalezc ich zrodlo i je zlikwidowac. Najczesciej, tak jak pisal kolega kilka postow wyzej, to pompa jest przyczyną gonienia opiłków do całego układu.
Autor(ka): Laik
Data nadesłania:
  28.12.2009 23:07
Od razu napisze: nie znam się na samochodach, ale wnioski co poniektórych, że CR jest lepszy bo wszyscy je wprowadzają to jakaś głupota. Jak dla mnie to wprowadzanie nowych norm EURO 5 i 6 do diesla (kosztem użytkowników) jest tego przyczyną.Najmniej koncerny obchodzi to czy będzie to niezawodne, nawet wskazane żeby się psuło serwis zarobi:) To tak jak z ekologicznym paliwem do elektrowni do których wytworzenia zużywa się więcej węgla niż gdyby elektrownie same go używały, ABSURD. Jak dla mnie każdy system który będzie pracował na wyższym ciśnieniu wtrysku paliwa będzie wydajniejszy co za tym idzie bardziej delikatny, no chyba że w samochodach zainstalują wypasione i 100% filtry paliwa które wychwycą opiłki np. z pompy paliwa.
Autor(ka): Miętowy
Data nadesłania:
  04.01.2010 11:04
A ja mam pytanko do EXPERTA Radka. Man dacie logan 1,5 dci i ten wynalazek na wolnych obrotach ma czkawke - czasem skaczą obroty obroty czym to może być spowodowane? Autko ma przejechane ledwo 47 tyś.km
Autor(ka): ggg
Data nadesłania:
  14.01.2010 17:41
Hmm CR to przecież standard, już od jakiegoś czasu przy benzynie, więc nie wiem czym się podniecać. Nie rozumiem ludzie, piszecie tu jakby to jakaś nowość była (no chyba że to krok milowy w zasilaniu diesla:) hehe ^^
Autor(ka): radek@cerka.pl
Data nadesłania:
  23.01.2010 20:09
Kolega Bolek widac, ze co nie co wie o CR. Nie zgodze sie jednak z tym, ze dwie najwazniejsze czesci nie sa dostepne. Wystepuja i w orginale i jako zamienniki. Niektore nie sa sa dostepne od reki, ale sa. Do kolegi Mietowego: Czy usterka wystepuja i na zimnym i na cieplym silniku? Podpiecie pod komputer i sprawdzenie korekty na wtryskiwaczach i cisnienia w szynie, sprawdzenie przelewow na wtryskach to podstawa. Mozna zobaczyc czy przy filtrze paliwa w przewodach nie ma powietrza. Powodow moze byc kilkanascie od potencjometru pedalu gazu po czujnik cisnienia. Dziwne, ze podczas obciazenia nie ma innych problemow
Autor(ka): Bolek
Data nadesłania:
  16.02.2010 21:38
Pragnę sprostowac, Jednak są już zamienniki jak i oryginały tych czesci które wymieniłem w poprzednim poście.
Autor(ka): moiri
Data nadesłania:
  22.02.2010 22:07
Witam wszystkich. Mam problem z alfą 156 1.9 jtd mianowicie na zimnym silniku jak postoi przez noc ciężko zapalić, trzeba długo kręcić, tak jakby musiał sobie długo ciśnienie potrzebne wyrobić, nowe świece i akumulator. Proszę o jakąś pomoc.
Autor(ka): erka_erka@interia.pl
Data nadesłania:
  01.03.2010 19:09
Jak widac problem obu czesci o ktorych pisal Bolek juz nie istnieje od paru dobrych miesiecy i ceny nie sa az tak wygorowane w orginale. Do kolegi moiri zacznij od proby przelewowej wtryskiwaczy, to przynajmniej wtryskiwacze wykluczysz lub wlasnie znajdziesz przyczyne. Jesli to nie to, to poprowadze Cie dalej, tak aby nie wymienic pol osprzetu. Co do biodiesla uwazam, ze jego ciagle stosowanie, dla ukladu wtryskowego jest mniej szkodliwe niz ciagle stosowanie paliw typu verva itp. Najlepiej mieszac oba te gatunki, oczywiscie na sprawdzonej stacji
Autor(ka): Bolek
Data nadesłania:
  02.03.2010 23:42
do kolegi z alfą 156. Kolega erka ma racje. na poczatku przelewy. w pozniejszej kolejnosci regulator cisnienia.
Autor(ka): Amator
Data nadesłania:
  08.03.2010 01:06
Witam
Zamierzam zakupić BMW 52. CR, i nie jestem pewien czy obydwa silniki 2l, i 2,5l w BMW z 2002r to CR, czy może tylko ten 2,5. Słyszałem że dwulitrowy diesel BMW nie jest CR. podpowiedzcie mi proszę - jaka jest rzeczywistość?
Autor(ka): Bandzior530d
Data nadesłania:
  15.03.2010 20:54
Powiem tak...BMW ma najlepsze moim zdaniem silniki z tym ukladem wtryskowym jezeli chodzi o Diesla.... Jestem mechanikiem od kilku lat i pracuje TYLKO przy silnikach Diesla... zadnych problemow z silnikami BMW niema... jezeli chodzi o uklad wtryskowy w silniku 3.0d BMW jest dopracowany idealnie szczegolnie starszej generacji 184 konny 530d w e39... W Dieslach BMW co bardzo wazne nie siadaja tak czesto Turbiny jak u konkurencji... wiem ze teraz zacznie sie fala komentarzy na moj temat ale prawda jest taka ze nie tylko sposob jezdzenia turbodieslami jest wazny tylko sama konstrukcja turbiny wplywa na jej zywotnosc... a BMW Jednak ma leprze turbiny niz inne auta roznych koncernow... a wracajac do ukladu wtryskowego... Jaki to piekny jest dzwiek 6-cio cylindrowego diesla bmw comonn rail :):)
Autor(ka): pawi2000
Data nadesłania:
  18.03.2010 17:55
Witam,
mam mercedesa Vito 111 cdi na szynie - przebieg 14o tys km. ostatnio tez mialem problemy - komputer pokazywal problemy z cisnieniem na magistrali. Mechanik powiedzial mi ze moze byc uszkodzony czujnik cisnienia (najtansza rzecz) poprzez wtryski lub pompa!!! na szczesci po rozebraniu magistrali okazalo sie ze sitko ktore jest przy czujniku bylo zabrudzone od ON!!!
po wyczyszczeniu wszystko ok.!!!odradzam tankowanie na niepewnych stacjach - moze sie to zakonczyc kilkutysiecznym wydatkiem!!!
Autor(ka): J@nusz
Data nadesłania:
  23.03.2010 21:25
Czy warto kupowac Mercedesa E 400 CDI po 188 tys.km przyprowadzonego ze szwecji i na co zwrócic uwage przy kupnie?
Autor(ka): Rycho-antypoeta
Data nadesłania:
  27.03.2010 12:55
Witam Państwa,
Przecztałem chyba wszystkie posty o zasilaniu CR i powiem tylko jedno.Ludzie,prawda leży pośrodku i poprę to moim doświadczeniem.Mam Fiata Bravę 2000 r. !,9 JTD 105 KM (zasilanie Common Rail).
Przejechane 242 t.km,w tym ostatnie 3 lata to 40 tys.rocznie.Wierzcie mi, nie narzekam na to autko, a na pewno jest wiele lepszych,tylko 1 ale :-).Twierdzę ,że 90% wad i usterek wynika z nieznajomości zasad użytkowania nowoczesnych diesli.Regularne wymiany oleju i filtra oleju i powietrza,przy co drugiej takiej wymianie wymieniam filtr paliwa.Tankuję tylko na renomowanych stacjach paliw( tylko raz wlałem pełny bak na firmowej stacji jednego z "oszołomionych" marketów i..myślałem ,że dostanę zawału słyszcząc odgłosy pracy silnika z CR.Po zapłonie silnika 30 sek.czasu na przesmarowanie turbiny(można wtedy zapiąć pasy,ustawić lusterka itd.),po szybkiej jeździe i zatrzymaniu auta ok.60 sek. na wyhamowanie i schłodzenie turbiny (czas na zdjęcie pasów,poprawę garderoby :-) itd.).Ponadto co 80 tys.km wymiana rozrządu ,ponadto kontrola paska wielorowkowego(klinowego)i...napinacza,mój przez moją nieuwagę i brak myślenia padł po 240 tys.km,na szczęście od razu wyłączyłem silnik.W tym aucie były duże problemy, ale z wahaczami,półośką(przegub),kołem dwumasowym i legendarne ...klamki Fiata,ale na silnik nie mam prawa narzekać:-).
Koledzy Kierowcy - wyciągcie wnioski z moich doświadczeń.
Autor(ka): marko
Data nadesłania:
  28.04.2010 13:30
mam zamiar kupić awensis 2001 d4d.na co zwrucić uwagę,czy w tym modelu CR sprawia kłopoty,jaki koszt naprawy CR wrazie naprawy
Autor(ka): jurek
Data nadesłania:
  02.05.2010 12:08
chcę kupić Superba albo 1,9 (105kM) lub 2,0 (140- 170km) te dwa ostatnie z CR nie potrzebuję zrywu a raczej spokojnej i oszczędnej jazdy proszę o radę 1,9 przy tym jest tańszy o około10 tys zł co też nie jest bez znaczenia
Autor(ka): krzysztof
Data nadesłania:
  04.05.2010 09:50
Chcę kupić toyote corolle verso 2.0 diesel powyzej 2005 r. czy są w niej różne rozwiązania wtrysku i jaki wybrać
Autor(ka): Bolek
Data nadesłania:
  05.05.2010 23:16
co do Awensisa: Tylko paliwo na renomowanych stacjach to za bardzo problemow nie bedzie. i wymiana filtra paliwa koniecznie przed okresem zimowym!! Wtryski do toyoty to wtryski Denso i kosztuja troche wiecej od Boscha i Delphi ale jak narazie to rzadziej sie psuja. jezeli juz to pojedynczo a nie jak w TDCI gdzie padaja albo wszystie albo jeden po drugim w dosc szybkim czasie.
Autor(ka): Bolek
Data nadesłania:
  05.05.2010 23:19
Co do Superba: 1,9 ma o wiele lepsza opinie od 2,0 TDI. napewno samochod bedzie mnie zrywny i mniej elastyczny o troszke glosniejszy od wspomnianego 2,0 ale wg opinii mniej awaryjny. ewentualne naprawy bede mniej kosztowne.
Autor(ka): Bolek
Data nadesłania:
  05.05.2010 23:24
Krzysztofie corolla verso ma juz tylko system CR i tutaj nie ma za duzego wyboru. Wymiana filtra paliwa przed zima i tankowanie na dobrych stacjach i nie powinno byc problemu.
a tak z innej beczki:
W D4d czasami zamiast wtryskow psuja sie regulatory cisnienia na pompie wtryskowej wiec nawet jesli cos bedzie sie dzialo z autem niepokojacego tj ciezko pali itp to nie zawsze trzeba sie rozgladac za nowymi wtryskami tylko dokladnie wybadac przyczyne>
Autor(ka): hans
Data nadesłania:
  09.05.2010 01:23
tak czytam te wszystkie bzdury i te wasze smieszne problemy a co powiecie na to kupilem u ubieglym roku super passata ful opcja sto tys przebieg radosc trwala krotko po miesiacu jeden pompowtryskiwacz i za miesiac drugi koszt jednego oczywiscie serwis 3 tys i co
Autor(ka): bolekwsp
Data nadesłania:
  12.05.2010 23:24
jaki passat. pewnie B6 z 2,0 TDI. te silniki to porażka i zebys poczytal wczesniej te "bzdury" to bys wiedzial ze nie warto sie pchac w samochody z tym silnikiem. sam jestem swiadkiem wielu awarii pompowtryskiwaczy i tak jak mowisz nawet i po dopiero 120 000 osobiscie znam takie przypadki.
Autor(ka): iwo
Data nadesłania:
  15.05.2010 19:33
powiem wam jedno wtryskiwacz jak padnie to niema ratunku poza regeneracja lub wymiana na nowy, przy systemie CR w moim przypadku w mondku bylo ok az nagle zaczela migac sprezynka stracil moc zimny tragedia odpalic kleby bialego dymu do rozgrzania silnika i potem zero dymienia slabsza moc po wizycie w aso i podlaczeniu pod kompa wyszlo ze wtryskiwacz na 2 cylindrze zakonczyl zywot ize nieda sie nic zrobic, wyprowadzili auto zaplacilem fakture-248 zl wsiadlem do auta odpalil sprezynka nie miga auto odzyskalo moc moim zdaniem przyczyny trzeba szukac po stronie elektroniki w sterowniku wtryskami ale w aso najlepiej by wymieniali caly uklad paliwowy wtrysk jak padnie to na dobre wiwm to z doswiadczenia
Autor(ka): wojtas
Data nadesłania:
  18.05.2010 09:22
prawda jest jedna panowie Poprostu w Poslce są naprawde kiepskie paliwa i to my użytkownicy diesli dostajemy po kieszeni po przez pazerność włascicieli stacji.Mieszkam za granica i tutaj żadko słychać o awariach wtryskiwaczy jak już to komuś turbina padnie ewentualnie ale wtryskiwacze sprawa tabu tutaj, a po drugie miechanicy są bardzo kiepcy świdczy o tym fakt że z reguły ich praca to zwykły serwis filtry rozżąd i koniec oni nie znają poważnych napraw . pozdrowienia dla zwolenników techniki CR polecam bo mam mitsubishi z CR rewelacja
Autor(ka): zizu
Data nadesłania:
  21.05.2010 22:10
przydał się do egzaminu
Autor(ka): jacekjuka
Data nadesłania:
  28.05.2010 21:53
mam connecta tdci.przebieg 160tys.skonczyła sie pompa i wtryski.a tak fajnie jezdzil
Autor(ka): Przem
Data nadesłania:
  05.06.2010 23:59
mam mondeo 2litry TDCI 130km co może być ? chyba mam paliwo w oleju w silniku jaki może być koszt naprwy ?
Autor(ka): radek@cerka.pl
Data nadesłania:
  08.06.2010 21:54
Olej napedowy do oleju silnikowego najprawdopodobniej dostal sie przez simmering na walku pompy wysokocisnieniowej. Choc to nie jedyna mozliwosc. jesli tak trzeba zdemontowac pompe sprawdzic ja i w razie potrzeby uszczelnic. Duzo przybywa oleju? Stal sie ,,tępy"?
Autor(ka): Jony
Data nadesłania:
  02.07.2010 11:36
mądre te wasze opinie. Może ktoś mi doradzi? podczas jazdy samochód zgasł, zapaliła się kontrolka motor i kontrolka stopu. Po chwili odpaliłem silnik samochod działał bez zarzutów, tylko te kontrolki nie zgasły. pojechałem do mechanika, podłączył pod komputer pokazało-czujnik ciśnienia w listwie- wymienił nie pomogło- zabrał się za wtryski wymienił na inne używki było lepiej, wymienił pompę - koszt 1700zł. Przejechałem 40km samochód zaczyna kopcić, po włączeniu klimy, nierówna praca silnika-podobno padły wtryski- poszły do sprawdzenia-gdzie leży przyczyna- jeśli znowu wtryski padły?
Autor(ka): mirrrrr60@poczta.onet.pl
Data nadesłania:
  04.07.2010 00:14
wita,czy wie ktoś może gdzie w warszawie dadzą sobie radę z wtryskami denso? mycie,ewentualnie regeneracja
Autor(ka): bolek(bolekwsp)
Data nadesłania:
  05.07.2010 23:18
JONY jaki masz samochod to po pierwsze ?? po drugie niech mechanik sprawdzi wtryski na przelewy, jezeli nie wie jak to robic to uciekaj od niego daleka. jezeli okaza sie dobre to mozliwe ze masz jakis syf w zbioriku i ciagle goni ci go do calego ukladu.
Autor(ka): mada
Data nadesłania:
  17.07.2010 13:31
mam asterkę 1,7 cdti 101KM.silnik zimny pali ok.natomiast kiedy się rozgrzeje ciężko go odpalić,co może być przyczyną?
Autor(ka): fiesta
Data nadesłania:
  30.07.2010 08:09
Fiesta 1.4 TDCI,2002/2003 - pytanie: czy wtryski Siemens się programuje?
Autor(ka): bolek(bolekwsp)
Data nadesłania:
  03.08.2010 21:48
bez programowania powinny chodzic.
Autor(ka): miro
Data nadesłania:
  17.08.2010 18:17
mam Reno Scenik 1.9 dci falują obroty
Autor(ka): bolek(bolekwsp)
Data nadesłania:
  19.08.2010 23:24
kolego z 1,9 cdi wymien regulator cisnienia na pompie i bedzie dobrze
Autor(ka): Grzechoo
Data nadesłania:
  08.09.2010 23:59
Przymierzam się do zakupu BMW 525 2002r. z silnikiem CR wszedłem tu żeby się czegoś dowiedzieć o tej jednostce i cieszę się że przeczytałem te wszystkie komentarze. Jestem już trochę spokojniejszy. W szczególności gdy przeczytałem to co napisał Bandzior530d o silnikach w tych autach. Po przeczytaniu tego wszystkiego na pewno będę wybierał tylko sprawdzone stacje paliw.
Autor(ka): bolek(bolekwsp)
Data nadesłania:
  10.09.2010 22:12
kolego Grzechoo powiem Ci ze tez zajmuje sie w szczegolnosci dieslami i to nie ma tak jak napisal Bandzior. to fakt ze uklady common rail sa bardziej wytrzymale niz uklady w renault itp. ale to nie znaczy ze kazda beema z common rail jest idealem. zalezy jak trafisz. mozesz miec wszystko w porzadku a moze byc tez tak ze poprzednik zaniedbywal filtr itp... tutaj pada jak cos pompa wtryskowa ale regeneracja okolo tysiaka wiec nie tragedia.
Autor(ka): Grzechoo
Data nadesłania:
  19.09.2010 13:58
ja sobie zdaję sprawę z tego że KAŻDE auto może odmówić posłuszeństwa ale ja tak samo jak wszyscy staram się znaleźć coś w miarę najmniej awaryjnego. Wciąż rozglądam się za tymi beemkami. do tej pory brałem pod uwagę wyłącznie 525d(jako złoty środek, jako że silnik 2.0 uznawałem za zbyt słaby a 3.0 niepotrzebnie jak dla mnie duży) ale zastanawiam się teraz nad trochę inną opcją...
520d + chiptunning. Co o czymś takim myślicie? auto miałoby moc ok. 160KM. Oczywiście taka opcja z mojej strony jest pomysłem na zmniejszenie spalania(w porównaniu do 525). Poczytałem na forach że faktycznie spalanie nie wzrasta(w stosunku do sytuacji sprzed chiptunningu). Byłbym wdzięczny za każdą informację na temat chiptunningów z waszej strony a do kolegi bolek mam pytanie... czy 520d to silnik typu common rail? i czy w beemkach osamotniona litera "d" oznacza że to już jest COMMON RAIL? Zależy mi żeby silnik pracował cicho.
Autor(ka): xyz
Data nadesłania:
  23.09.2010 17:31
mam honde accord i-cTDI i padły mi wtryski i zaprowadziłem samochód do serwisu boscha w bydgoszczy i powiedzieli,ze tych wtrysków nie można regenerować.uszczelnili je wyrównali cisnienie.samochód jak oddawałem samochód chodził normalnie tylko rano dłóżej zapalał niż zwykle ale potem nic sie nie działo a jak oni włożyli wtryski spowrotem to na 4 tłoku nie było cisnienia i nierówno chodził co przed tem nic takiego nie miało miejsca.oni oczywiscie nie mogli wyjasnic co tam sie stało.ogólnie nie polecam tego serwisu!!!
Autor(ka): bolek(bolekwsp)
Data nadesłania:
  25.09.2010 23:42
kolego grzechoo 520d nie oznacza do konca czy to common rail. ten silnik wystpowal i z pompa rotacyjna jak rowniez z pompa z systemem common rail. common rail ma 150 KM a na zwyklej pompie 136. common rail wszedl okolo 2001 roku, a przed byl jeszcze starszy system. jak bedziesz kupowal to wystarczy zerknac czy ma listwe systemu CR badz tez nie ma..
Autor(ka): Piotr
Data nadesłania:
  08.10.2010 22:11
panowie pomocy brak cisnienia na pompie cr 530d (100bar)a pompa i cała reszta ok!!! Auto nie pali
Autor(ka): bolek(bolekwsp)
Data nadesłania:
  10.10.2010 22:54
chyba brak cisnienia na listwie. kierunek sprawdzania usterki-> wtryski na przelewy -> regulator cisnienia -> pompa. wiec podpowiedzialem co moze byc. pzdr
Autor(ka): Bolec
Data nadesłania:
  17.10.2010 00:31
Czy wtryski w CR po wymianie wymagają adaptacji? Konkretnie chodzi o Volvo S80 2002r. PZDR
Autor(ka): bolek(bolekwsp)
Data nadesłania:
  08.11.2010 23:45
Bolec jezeli chodzi o 2,5 silnik to nic nie trzeba adaptowac. wkladasz i jedziesz
Autor(ka): Gość
Data nadesłania:
  15.12.2010 14:42
odpowiadam na pytanie o uszkodzenie. To zalerzy co sie popsuje. Jeżeli jest to wtryskiwacz cena niejest taka tragiczna ale gdy to jest pompa to cena jest wysoka niraz lepiej nawet kupić cały układ wtryskowy
Autor(ka): Pit.rychu
Data nadesłania:
  29.12.2010 17:29
Ja polecam common rail i tankujcie na stacji orlen.Mój samochód jest cały czas tankowany na orlenach w polsce i nigdy nie wymieniałem wtrysków (piezo)przez 4 lata a jeżdżę dużo. a zagranicą tankuje schell aral i jeszcze inne znane i chodzi łatnie cicho.
Autor(ka): Reien
Data nadesłania:
  01.01.2011 12:26
Akurat kąt wtrysku w przypadku pomp VE jest jak najbardziej regulowany. :)
Autor(ka): bolekwsp
Data nadesłania:
  03.01.2011 21:17
w kazdej VE bez wyjatku jest regulowany.
kolego Pit.rychu Ty masz wtryski PIEZO a one naprawde o wiele rzadziej padają. za to masz juz DPF wiec kolejny wydatek.
Autor(ka): Pit.rychu
Data nadesłania:
  05.01.2011 18:30
z jednej strony masz racje bo jeszcze mam jeden samochód ale bez piezo to lubieją czasami sie psuć i tez tankuje na tych samych stacjach gdzie ten z piezo (orlen)
Autor(ka): bolekwsp
Data nadesłania:
  05.01.2011 22:58
nie ma reguly gdzie tankujesz bo przyjezdzaja do mnie ludzie i sie zarzekaja ze tankuja tylko shell bp itp ale niestety CR jest czuly na najmniejszy syf a w kazdym paliwie jakis sie znajdzie
Autor(ka): koza
Data nadesłania:
  14.01.2011 16:08
common rail jest lepszą technologią dla diesla niz te pompowtryski.Cicho chodzą nie palą duzo moj samochód peugeot 3008 który wazy 1600 nie całą pali 6.0 i naprawde sie nie psuje a te pompowtryski to nie wypał VW.TERAZ SAM VW MA SILNIKI Z COMMON RAIL
Autor(ka): bolekwsp
Data nadesłania:
  17.01.2011 00:49
ta pali 6 litrow. nie wkrecaj wałów. chyba ze z przepaści albo w trasie.
w cyklu miesaznym 50-50 w zime nie spali tylko tyle. zbyt ogolnie napisales spalanie.
jaka masz pojemnosc silnika koza?? tam chyba siemensy siedza tak?
Autor(ka): laik
Data nadesłania:
  17.01.2011 21:34
zastanawiam się nad kupnem cytrynki C4 z silniniem HDI1,6 lub 2,0 ale czytając opinie mam opory, proszę o opinie
Autor(ka): bolekwsp
Data nadesłania:
  19.01.2011 00:56
zalezy jak trafisz LAIK. oba silniki sa ciche i naprawde malo pala.2,0 na siemensie jest zrymniejszy i nie pali duzo wiecej od 1,6.. rozrzad co 200 000 wymiana wg ksiazki
Autor(ka): Koza
Data nadesłania:
  21.01.2011 20:41
2.0 HDI naprawde mi tyle pali ale nie wciskam mu na autostradzie tak 90-100 a w miescie to pomału jezdze więć mi tak komputer pokazuje.Niech bedzie góra 6-7 litrów niech tak ci bedzie ale naprawde jestem zadowolony z common rail niz te pompowtryski,nie dostyc ze chodzi ciszej to napewno ma mniejsze spalanie paliwa. mam bak 60 l i przejade niecałe 900 chyba 890km Komputerowo mi to wylicza.:)
Autor(ka): Rafalek7203
Data nadesłania:
  04.03.2011 09:04
Od kilku lat handluję Alfą i Fiatem, który to wymyślił. Boch to Fiatowi wykonał i w większości przypadków to był dobry pomysł. Zapewniam, że można na commonrailu pierwszej generacji jeżdzic nawet na opale i rzepaku. Trzeba jednak wiedzieć, że większość opisywanych w ciągu już 5 lat na tym wątku problemów, nie ma nic wspólnego z samym układem wtryskowym. Problemy z zanikiem mocy przy prędkościach około 120 km/h to złe działanie sterowania zaworem dopustowym spalin na turbinie. Problem z odpaleniem, to zazwyczaj prozaiczne przepalenie jednej lub kilku świec żarowych, lub czujnika temperatury sterującego dawką i wyprzedzeniem kąta wtrysku rozruchowego. I to są groszowe sprawy. Co do osiągów i spalania, to jest jedna zasada w turbodieslach: jak auto zapieprza to i mało pali; przepływomierze i jeszcze raz przepływomierze. Jeśli jest prawidłowo liczona masa powietrza, komputer prawidłowo i w każdym momencie da odpowiednią dawkę paliwa, dzięki czemu spaliny osiągną odpowiednią gęstość i prędkość, napędzając łopatki turbiny. Kopcenie tak naprawdę też najczęściej nie ma wiele wspólnego z systemem wtrysku. W dobie hydraulicznych popychaczy zaworów wszyscy, włącznie z mechanikami zapomnieli o zaworach i wałkach rozrządu, które się po prostu zużywają i nie mamy idealnego zamknięcia komory spalania podczas faz zapłonu i wydechu. Jak ma wtedy nie kopcić?! Można jeszcze napisać o zaworze zwrotnym spalin EGR i kilku innych sprawach, ale prawda jest taka, że w serwisach naciągają nas na ogromne koszty drobnych usterek, bądż to z braku wiedzy, lub co niestety najczęściej się dzieje, świadomie. rafalsledziewski@op.pl
Autor(ka): jurus
Data nadesłania:
  09.03.2011 11:38
bolek podaje że w Bmw 520d jeżeli moc 136 Km to nie jest common rail bo jeśli common rail to 150 km. Coś się nie zgadza bo mam 520d z 2003roku z common rail i mocą 136 km / tyle mocy miał gdy wyjeżdżał z salonu gdy był nowy/
Autor(ka): bolekwsp
Data nadesłania:
  15.03.2011 23:44
jurus to nie wiem czemu masz taka mała moc. powinienes miec w dowodzie 110 kW
- e46 2,0d od 98 do 09.2001 ma 136 KM i układ na pompie VP
- od 09.2001 do 03.2005 na common rail i 150 KM

w e39 2,0d 136 KM od 04.2000 do 07.2003 jest na pompie vp44
2,5d w e39 6 cylindrowy jest na common railu.
nie mozesz miec common rail i 136 KM !!!
Autor(ka): Detun
Data nadesłania:
  11.05.2011 19:21
Ja mam rownierz pytanie otoz niedawno kupilem 525 common i mam pewien problem ktory nie daje mi spokoju otoz kiedy wcisnac pedal do deski wpierw autko wyrywa jak szalone po chwili moment jakby zamuly i znow rwie do przodu zauwazylem ze wskaznik spalania w momencie zadlawienia spada jakby nie dostawal dawki i tu moje pytanie czy to filtr(wymienie go w tym tyg) czy cos z pompa sterownikiem czy wtryskami i pytanie drugie musze tym autem zrobic 500 km na nie wiem jakim filtrze jechac czy raczej starac sie odlozyc to nim filtr przyjdzie ?
Autor(ka): Kowal
Data nadesłania:
  14.05.2011 11:30
Witam i pozdrawiam wszystkich szczesliwych posiadaczy 525D common rail jest to technika dającą dużą radosć z jazdy.
Autor(ka): bolekwsp
Data nadesłania:
  21.05.2011 10:55
DETUN wymien przeplywke
Autor(ka): Gość
Data nadesłania:
  27.05.2011 22:03
A ja czytałem jakiś czas temu chyba w auto świecie [w lutym lub w marcu b.r. - był tam również art. na temat Audi A7], że przyczyną awarii układów common rail jest dodatek biokomponentów. Już 5% ich zawartośc w paliwie daje takie negatywne skutki. A przecież w biodieslu Orlenu jest tego podobno aż 15%, podobnie pewnie na innych stacjach.
Autor(ka): sławek
Data nadesłania:
  06.06.2011 14:37
mam pytanie do mechaników wyciągam bagnet olejowy a tam ok. 1cm powyżej max oleju -prawdopodobnie paliwo dostaje się do oleju czy ktoś miał podobny przypadek opel 1.7 cdti
Autor(ka): bolekwsp
Data nadesłania:
  10.06.2011 22:55
sławek jak masz układ wtryskowy denso do przelewy od wtryskow sa pod pokrywa zaworów i pewnie tam na podkladkach puszcza paliwo.
Autor(ka): MrE
Data nadesłania:
  11.06.2011 11:03
Witam - a czy ktoś z Panów może mi powiedzieć jakie powinno być ciśnienie na biegu jałowym w silniku 2.0 CRDi (hyundai 2005r)? Pozdrawiam
Autor(ka): olowek
Data nadesłania:
  12.06.2011 18:15
Witam mam takie pytanie chcialbym sobie kupic renault laguna z 2006 roku z silnikiem 1.9 dci slyszalem ze te silniki sie czeste psuja chcial bym poznac wasze opinie
Autor(ka): bolekwsp
Data nadesłania:
  14.06.2011 00:04
MrE okolo 220 a 280 bar powinno byc cisnienie
Autor(ka): bolekwsp
Data nadesłania:
  23.06.2011 23:31
olowek zalezy jak sie trafi. 1,9 dci jak to CR maja czuly uklad paliwowy. turbiny nie slyna z niezawodnosci, elektronika pozostawia duzo do zyczenia jak to we francuzach.
ogolnie zalezy jak sie trafi, kazdego diesla po 2000 nekaja podobne usterki.pzdr.
Autor(ka): Robson100
Data nadesłania:
  02.07.2011 18:06
Ja mam Nissana Navarę z 2006 roku, przejechałem 46000 i okazało się, że auto po 20 minutach jazdy zaczęło tracić moc. Wymieniłem filtr paliwa i wszystko wróciło do normy jednak po tygodniu w trakcie jazdy zaczęło lecieć paliwo z pompy wtryskowej. Jak silnik ostygł mogłem kilka minut jechać ale potem znowu lecialo paliwo. Później zaczął mi dziwnie palić, zapalał i po 10s gasł. Musiałem kręcić około 10 s aby znowu zaplił. Tak się działo gdy postał kilka godzin. Wymontowałem pompę i oddałem do uszczelnienia w Denso w Warszawie(1600 zł z wymianą tłoczka). W poniedziałek zamierzam skręcać wszystko do kupy. Czy ktoś miał już podobny przypadek? Na co powinienem zwrócić uwagę?
Autor(ka): bolekwsp
Data nadesłania:
  13.07.2011 22:44
spadek cisnienia w ukladzie..... uszczelnią ci i powinno byc w porzadku. mozliwe ze zawor w pompie jest nieszczelny
Autor(ka): greg
Data nadesłania:
  28.08.2011 13:28
Jak dla mnie CR to badziewie. Sam mam Lagune 1.9 dTi na normalnej pompie i to jest silnik nie do zajeżdżenia !! Zeżre co mu wlejesz, pali na dotyk na 20 stopniowym mrozie. Motor nie zawodny, nie zamienił bym na nic innego. Po prostu to jest jeszcze stary dobry dieslowski "klekot". A że głośny ? To przecież diesel. A ja diesla kupuję nie tylko po to aby mieć tanio i bezawaryjnie, ale również słyszeć motor. To jest cały urok diesla.
Autor(ka): harnas621
Data nadesłania:
  08.09.2011 20:43
przewaga CR nad pompowtryskiwaczami jest oczywista a w przypadku awarii jednego CR nie kasuje pol silnika co czesto zdarza sie z pompowtryskami w szczegolnosci vw touran ,pasat, golf, kto mial te auyo ten wie innym nie polecam/
Autor(ka): x5 e70
Data nadesłania:
  01.10.2011 13:45
Ja np. mam se bmw 3.0d i wtryskiwacz jak sie rozklekotał to wypalił dziury w tłoku i na cylindrze, rok prod.12.2007...dziękuję
Autor(ka): rycerz
Data nadesłania:
  02.10.2011 13:44
Bardzo sobie chwalę VW Polo Classic Sedan 1,9 SDI z 1998r. Po mieście 4 litry ropy spalił,sam nie wierzyłem. I zero problemów z tym silnikiem. Już tego nie robią, a szkoda.
Autor(ka): ted
Data nadesłania:
  07.10.2011 23:24
Witam,kupiłem astre H 1.7 101kM i wszystko wydaje się być ok.ale mam wrażenie że słyszę pojedyncze stuki jak by jeden z cylindrów głośniej chodził,czy ktoś mi pomoże to wyjaśnić
Autor(ka): Bałtycki
Data nadesłania:
  21.10.2011 13:00
Przerażające wpisy...
Jak dobrze że mnie nie dotyczą. Mam Merca E250D jeszcze z 1995 r, śmieszny przebieg ok 140 tys km (prawdziwy) od 4 lat u mnie w Polsce, w ogóle nie otwieram maski (tylko wymiana żarówek) i leję teraz bio100 bo 70 gr tańszy. Paliwo kupowałem przed bio100 na Neste lub Auchan - pali wszystko na medal. Stara dobra pompa rzędowa Bosch...
Autor(ka): jtd
Data nadesłania:
  12.11.2011 18:50
Niech szlag trafi turbo diesle pompo wtryski i inne wynalazki ja już się wileciłem z lała pompa z wysokiego ciśnienia boscha 5tyś.po zamontowaniu pompy, turbina 3tyś.koncerny pakują ludzi w potężne wydatki i robią przy okazji doświadczenia ale kosztem kierowców miałem 1.3JTD Multi Jet 70KM teraz stoi, silnik z części całego świata,niech Bóg broni was od takich wynalazków ja przeżyłem horror, myślałem że mam fajny motorek nowoczesny dieselek dbałem jak o członka rodziny,widzę jak szczególnie młodzi ludzie są naciągani na potężne pieniądze zapożyczają się biorą pożyczki żeby tylko pojechać kawałek ulubionym autem pozdrawiam wszystkich
Autor(ka): bolekwsp
Data nadesłania:
  13.11.2011 17:09
rycerzu i Bałtycki tutaj nie rozmawiamy o starych konstrukcjach zasilania diesla tylko o nowych systemach CR!!!
wiadomo ze stare jest niezawodne jednak te czasy juz minely bezpowrotnie.kultura pracy i zanieczyszczenie sa bez porownania na korzysc nowszych systemow.
Ted musisz bardziej sprecyzowac czy masz uklad denso czy bosch. Mialem przypadek ze po jednej nocy klient nie mogl odpalic wlasnie takiej astry.- zaciete jakby ktos pospawał koncowki wtryskiwaczy. oczywiscie komplet drugich uzywanych zalatwil problem.
wiec mozliwe ze ktoras koncowka sie przypieka i stad te glosniejsze detonacyjne spalanie ktore zauwazasz.
pozdrawiam.
Autor(ka): bartuch
Data nadesłania:
  29.11.2011 11:33
a ja posiadam nissana p12 CR 2,2 dci 139km i strasznie kopci na czarno jak mu depne, kopci nawet przy max predkosciach na 3 4 biegu i nawet przy spokojnej rownej jezdzie powiedzmy 100km 120km/h kazde delikatne musniecie gazu i widze czarny dym w lusterku, do 150 to rozpedza sie w miare nic nie dlawi ale potem to juz ciezko i tak 170km/h to max i potrafi przerwac jakbym go zgasil
Autor(ka): Lubuszanin
Data nadesłania:
  03.12.2011 12:59
No właśnie Bolek, kultura pracy i zanieczyszczenie. Tylko... Z resztą zanieczyszczenie to chyba mało kogo obchodzi. Złomowanie współczesnych "zabawkowych" samochodów z silnikami diesla dużo bardziej zanieczyści środowisko aniżeli 30-letnie kopcenie stary diesli. Masz rację, rozmawiamy tu o nowych dieslach, ale owe nowe diesle z dieslami mają już niewiele wspólnego. Diesel miał zawsze spełniać 3 podstawowe warunki. Być: ekonomiczny, prosty i trwały. Współczesnym silnikom diesla została tylko ekonomiczność. I to też jedynie w kontekście zużycia paliwa, a i to nie każdego. Nie są już bowiem ani trwałe ani tym bardziej proste. Wręcz przeciwnie. Są skomplikowane i dość delikatne. W ciągu ostatnich 10-15 lat silnikowi diesla wyrządzono ogromną krzywdę.
Autor(ka): J-23
Data nadesłania:
  13.12.2011 12:10
Ktoś się dziwił że pompa wysokiego ciśnienia daję cisnienie ok 900 barów,w mojej 10 letniej Toyocie Avensis D4D pompa podaje paliwo z ciśnieniem 1600 barów(160 atm.)mam przejechane 320 tyś km,i nie zgadzam się z którąś z opinią że współczesne Diesle są nie trwałe,jak na razie nic sie nie psuje,wtryskiwacze mają średni przelew,Ok 1,1,(-3, do +3),paliwo tankuje tylko an ORLENIE,BP,STAT OIL,sprzęgło komplet wymieniałem przy 235 tyś,więc mysle że samochód jest trwały,pali w trasie ok 5 L/100, miasto ok 6,5L/100,cóż trzeba więcej,pojemnoiśc solinika 2L,benzyniak w mieście spaliłby napewno ponad 10L/100,jak na razie nie myslę o zmianie samochodu z innym zasilaniem,pozdrawiam
Autor(ka): volviacz
Data nadesłania:
  09.01.2012 22:57
Witam,mam volvo s80 2.4 d5 rowniez z CR i czasem auto poprostu gasnie po czym ciezko go uruchomic.Sprawdzalem pompke w zbiorniku i tloczy paliwo a jednak po tym jak auto zgasnie to paliwo nie dochodzi do wtryskow.Przed pompa podajaca paliwo bezposrednio do listwy rowniez jest dieselek.Teraz mam pytanie,czy zj...bany jest regulator cisnienia czy ta pompa wysokoprezna przy listwie?Jak to sprawdzic?Dodam jeszcze ze po podlaczeniu do kompa wyskakuja bledy ze cisnienie za wysokie i za niskie.
Autor(ka): kicek
Data nadesłania:
  22.01.2012 15:23
witam mam corolle 2.o D4D 110km chodzi idealnie z tym ze rano ma duze klopoty z odpaleniem trzeba kilkakrotnie krecic rozrusznikiem tak jakby pompowal paliwo wtryski i swiece sprawdzone sa ok.moze ktos pomoze mi to wyjasnic
Autor(ka): tusk to ciota
Data nadesłania:
  23.01.2012 22:59
ja mam common rail audi A8 3.0 l jest zajebista i nawet na opal jeżdże tylko na zbiornik dolewam 1 l mixolu albo innego gówna jak coś padnie to wymienie stać mnie na to ale i ta,k na opale lepiej się silnik wkręca pozdrawiam panowie ,....ps a co do starego diesla to miałem golf 2 1.6 TD niezawodny jeździł na wszystkim , olej z liedla i do przodu
Autor(ka): KaeS
Data nadesłania:
  24.01.2012 21:05
Witam, mam KIA CRDI 1.6 16V 115 KM. Raz skusiłem się na paliwo z Białorusi. To co przeżyłem wystarczy mi na "oszczędne" wszystkie tankowania. Po przejechaniu około 50 km zapaliła się lampka "check" Samochód stracił moc bo komputer wprowadził go w stan serwisowy. 2900 ob/mni i koniec. Tak intuicyjnie wpadłem na pomysł aby przy rozgrzanym silniku zaraz po uruchomieniu wcisnąć tak pedał gazu, aby nim jeszcze zadziała "komputer" i wstawi go w stan serwisowy obroty przeszły 3000. Tak też się stało, obroty wzrosły i pomimo, że kontrolka dalej się paliła silnik pracował na pełnych obrotach. Na drugi dzień to samo, silnik w stanie serwisowym. Paliwo oczywiście od razu spuściłem, zalałem nowe ze Statoil. Pojechałem do serwisu KIA pod komputer. Wynik za duże ciśnienie nie listwie.Przyczyna: czujnik na listwie, lub zawór na listwie lub zawór na pompie paliwa. Mechanik wykręcił czujnik przedmuchał, i to samo. (cena czujnika w serwisie około 1300 zł!). Mówię aby wykręcił i sprawdził zawór pompy może trzeba przedmuchać. Nie chciał, propozycja aby pompę wraz z całą listwą wysłać do Boscha, do sprawdzenia. Cena wykrycia przyczyny przez Bosch około 600 zł, a gdzie naprawa!). Nie zgadzam się, zabieram samochód bo taniej będzie kupić używki z rozbitych aut niż zdać się na serwis. Pojechałem do znajomego mechanika, wcale nie specjalisty od CR, wykręcił zawór na listwie, zawór na pompie i czujnik, przeczyścił, zamontował wszystko. Pomimo świecenia się kontrolki silnik zaczął pięknie pracować, po kilku włączeniach i wyłączeniach silnika kontrolka sama zgasła. Mechanik wziął 50 zł. Samochód pięknie chodzi do dziś. Już nie będę wspominał co przeżyłem i ilu "specjalistów" odwiedziłem, chcieli wymieniać pompy, wtryski do turbo włącznie. Czasem wystarczy zdrowe trzeźwe podejście i przeanalizowanie wszystkiego. Gdybym zaufał serwisowi KIA samochód oczywiście by naprawili za 2 - 3 tyś zł.
Autor(ka): KaeS
Data nadesłania:
  24.01.2012 21:07
p.s to co przeszedłem i przeżyłem wszelkie "oszczędne" tankowania omijam z daleka, teraz tankuje tylko na pobliskiej mi stacji Statoil.
Autor(ka): bolekwsp
Data nadesłania:
  14.02.2012 00:16
zalezy Marek co bedziesz lał do baku. a ceny masz w serwisie i na allegro
Autor(ka): Darko
Data nadesłania:
  10.03.2012 07:02
mam mascota 3.0 na zimno pali na dotyk a na ciepło muszę kręcić chwilę asz odpali
czy ktoś coś wie na ten temat
Autor(ka): ozzy
Data nadesłania:
  06.05.2012 11:16
Mam od niedawna mondeo mk3 z 2002 2.tdci 130km i narazie gra.
Autor(ka): antoni
Data nadesłania:
  12.05.2012 20:39
COMMON RAIL POWSTAL Z DWOCH POWODOW
1.MA SIE PSUC Z ZALOZENIA
2.NAPRAWA MA BYC BARDZO DROGA. ..TO WSZYSTKO NA TEMAT TEGO SYSTEMU
Autor(ka): Gość
Data nadesłania:
  18.06.2012 01:11
Mam hyundaja 1,5CRDI 58000przebiegu olej napendowy zmienny. 10% straty na mocy silnika Olej CASTROL full sintetik
Autor(ka): Norbert
Data nadesłania:
  27.08.2012 14:27
Czy ktoś mógłby polecić warsztat we Wrocławiu, gdzie można naprawić toyotę yaris D4D. Mój problem to odcinanie przez komputer dopływu paliwa podczas jazdy, często podczas wyprzedzania, podjazdów pod górę. Na desce zapala się "chick". Po chwili auto bez problrmu odpala i jedzie do następnej górki lub wyprzedzani. Auto mam od nowości, niecałe 70 tys. przebiegu.
Autor(ka): mittchel
Data nadesłania:
  22.09.2012 15:08
mialem trafica 1.9dci,przejechałem nim 290000km,tankowałem w 95% na orlenie i silnik pracował bez zarzutow, bardzo dynamicznie,nieliczac wymiany przepływomierza.podstawa to wymieniac filtry i oleje to autko bedzie działac
Polecam CR
Autor(ka): RYSZARD
Data nadesłania:
  20.12.2012 19:57
MAM PEUGEOTA207 SILNIK 1,6HDI NAPRAWA COMMON RAIL 1700zl POMPY PALIWA 1600zl JAK NARAZIE NIE ODPALIL
Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
DSG co to takiego?

DSG co to takiego?

Na łamach naszego portalu w artykule „Rodzaje skrzyni biegów” przedstawiona został... » ...więcej
Awarie Diesli

Awarie Diesli

Silnik spalinowy jest dość skomplikowanym urządzeniem, w którym podzespoły muszą ze sobą w... » ...więcej
Nowy silnik dla Skody Superb

Nowy silnik dla Skody Superb

Portfolio jednostek diesla dostępnych dla Superba wkrótce poszerzy się o czterocylindrową jed... » ...więcej
Technologia TSI teraz także w mniejszych silnikach

Technologia TSI teraz także w mniejszych silnikach

W czerwcu SEAT rozpoczął produkcję samochodów z roku ... » ...więcej
BMW X1 na nowo

BMW X1 na nowo

Zwinność, wszechstronność i nowoczesny charakter BMW X1 gwarantują zupełnie nowe wrażenia z j... » ...więcej
Polecamy porady
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przew... » ...więcej
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest ... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej d... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jes... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szyb... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w ka... » ...więcej
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bi... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia