samochody
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Aktualności Motoryzacja Samochody osobowe Samochody ciężarowe Porady rss
Strona główna Technika Bezpieczenstwo Nowe technologie Przepisy i technika jazdy Sport Finanse Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Dane techniczne

Nie grzej na postoju !!!

Informacja prasowa / Data: 2009-12-22

Zaledwie co setny kierowca wie, że silniki większości samochodów potrzebują tylko 4-5 sekund aby się rozgrzać. Aż 74% osób twierdzi, że na rozgrzanie silnika samochodu zimą potrzeba powyżej 2 minut.*
 

Zimowe mrozy skłaniają kierowców do długiego rozgrzewania samochodów. Panuje błędna opinia, że w takich warunkach, zanim samochód ruszy, jego silnik powinien pracować co najmniej 2 minuty. Tymczasem większości aut wystarczy jedynie kilka sekund, aby temperatura płynu chłodniczego podniosła się do poziomu umożliwiającego jazdę. Kierowcy włączają silnik, czekając aż się rozgrzeje, a w międzyczasie np. oczyszczają stojące auto ze śniegu. Większość nie wie, że silnik samochodu będącego na biegu jałowym rozgrzewa się znacznie wolniej niż podczas jazdy – mówi
Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault. – Zbyt długie rozgrzewanie silnika na postoju może się ponadto przyczynić do jego nadmiernej eksploatacji – dodaje.

Najlepszą metodą na rozpoczęcie podróży samochodem zimą jest odczekanie kilku sekund,  a następnie płynne ruszenie. Dzięki takiemu postępowaniu silnik pracujący pod obciążeniem szybciej się nagrzewa. Należy jednak pamiętać, aby unikać wprowadzania pojazdu od razu na zbyt wysokie obroty. Silnik najefektywniej adaptuje się do pracy podczas niskich temperatur, pracując na umiarkowanych obrotach w początkowej fazie jazdy – dodają trenerzy Szkoły Jazdy Renault.

* Badanie na temat jazdy ekologicznej i ekonomicznej przeprowadzone na zlecenie Szkoły Jazdy Renault przez TNS OBOP.

Źródło: Renault, fot.: Renault

Wasze komentarze:

Autor(ka): Gość
Data nadesłania:
  22.12.2009 18:05
nie grzejemy silnika ze względu na płyn a po to by olej który w niskich temperaturach jest gęsty rozgrzał się. Wtedy jego konsystencja zmienia się i wraca do normalnej formy. Takie praktyki powinni stosować kierowcy których silniki w samochodach pracują na oleju mineralnym.
Autor(ka): krzysekkk
Data nadesłania:
  20.01.2010 23:23
Może i autor ma rację, ale w 4 czy 5 sekund nie rozgrzeję na tyle płynu, aby odmrozić przednią szybę, a jak można jechać z oszroniałą i zawilgoconą przednią szybą?
Autor(ka): radek
Data nadesłania:
  25.01.2010 20:18
boze co za glupoty moze by wspomnieli o dieslach o turbinach ... zeby sie nasmarowaly itd itp niewiem kto cos takiego dopuszcza do opini publicznej
Autor(ka): kamis231
Data nadesłania:
  15.02.2011 21:25
panowie dla większości oleji syntetycznych, a prawie wszystkie współczesne diesle do przebiegu około300000km powinny na nich jeździć temperatury -30 a nawet niższe nie stanowią najmniejszego problemu. mało tego jeśli twierdzicie ze to co pisał autor jest nieprawdą, a posiadacie pojazd nie starszy niz 10 lat to zróbcie mały, całkowicie bezpieczny test dla waszych samochodów test: po przyjechaniu pod dom nagrzanym samochodem pozostawcie go przez jakiś czas na biegu jałowym i potem sprawdźcie jaką temp będzie miał silnik:) gwarantuje ze znacznie się obniży co świadczy o tym ze WYCHŁADZA SIĘ na wolnych obrotach a nie nagrzewa do temp jazdy. jak wszystkim wiadomo silnik najsprawniej pracuje gdy jest nagrzany do 85-95 st Celsjusza a to najszybciej osiągniemy gdy powoli ruszymy i spokojnie bez przeciążania sobie pojedziemy przed siebie, wiec autor miał 100% racje piszac artykuł.pozdrawiam wszystkich
Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Prowadzisz - nie pij

Prowadzisz - nie pij

Wstając rano bo hucznej imprezie wielu z nas zastanawia się czy może wsiąść za kierownicę. Cz... » ...więcej

Kierowco, nie przepłacaj!

Właściciele pojazdów w dalszym ciągu przepłacają za obowiązkowe ubezpieczenie OC. Powodów... » ...więcej
Nie pisz jak jedziesz!

Nie pisz jak jedziesz!

Czas reakcji kierowcy piszącego w trakcie jazdy wiadomość tekstową wydłuża się nawet o 35%... » ...więcej
Nie trać głowy na drodze

Nie trać głowy na drodze

Słaba widoczność, intensywne opady deszczu, gwałtowne zmiany pogody i szybciej zapadający zm... » ...więcej
Pontiac formalnie nie istnieje

Pontiac formalnie nie istnieje

31 października 2010 roku marka Pontiac oficjalnie przestała istnieć. » ...więcej
Jesteś nietrzeźwy - Volvo z takimi nie jeździ

Jesteś nietrzeźwy - Volvo z takimi nie jeździ

Volvo Cars jest pierwszym producentem samochodów, który wp... » ...więcej
Ludzi nie naprawia się tak łatwo...

Ludzi nie naprawia się tak łatwo...

Do 30 sierpnia 2009 roku trwać będzie akcja pomocy ofiarom... » ...więcej
L200, Outlander i Pajero nie dla złodziei

L200, Outlander i Pajero nie dla złodziei

W rankingu pick-up`ów Mitsubishi L200 zajął pierwsze m... » ...więcej
Polecamy porady
Przyczyny drgania kierownicy

Przyczyny drgania kierownicy

Drgania kierownicy są informacją dla kierowcy, iż jeden lub kilka elementów zawieszenia jest ... » ...więcej
Eksploatacja turbosprężarki

Eksploatacja turbosprężarki

Po uruchomieniu silnika powinno się odczekać chwilę przed dodaniem gazu, aby olej d... » ...więcej
Jak przechowywać opony?

Jak przechowywać opony?

Po zdjęciu kół z samochodu pierwszą czynnością, którą powinniśmy wykonać jes... » ...więcej
Prawidłowa pozycja za kierownicą

Prawidłowa pozycja za kierownicą

Odpowiednia pozycja za kierownicą pomaga szyb... » ...więcej
Kiedy zmieniać opony?

Kiedy zmieniać opony?

Opona letnia różni się od opony zimowej składem mieszanki gumowej bieżnika. Opona... » ...więcej
Na którą oś założyć lepsze opony?

Na którą oś założyć lepsze opony?

Pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przew... » ...więcej
Jak zamontować nawigację GPS

Jak zamontować nawigację GPS

Nawigację montujemy tak, aby nie zmniejszała widoczności a jednocześnie była w ka... » ...więcej
Jak kontrolować stan opon?

Jak kontrolować stan opon?

Wskaźnik zużycia bieżnika opony Stan opony możemy sprawdzić przyglądając się bi... » ...więcej
Strona główna - Aktualności - Samochody osobowe - Samochody ciężarowe - Motoryzacja - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia