Aktualności | Motoryzacja | Samochody osobowe | Samochody ciężarowe | Porady |
Strona główna | Technika | Bezpieczenstwo | Nowe technologie | Przepisy i technika jazdy | Sport | Finanse | Reklama w serwisie | Kontakt |
Jeep zaprezentował nowy model Grand Cherokee, który oprócz zmian stylistycznych nadwozia i wnętrza otrzymał unowocześnione systemy jazdy i jednostki napędowe.
W nowym modelu zastosowano opcjonalny pneumatyczny system zawieszenia Quadra-Lift, który umożliwia regulację wysokości zawieszenia w zakresie 105,0 mm. Quadra-Lift działa automatycznie lecz może także być sterowany manualnie z konsoli środkowej pojazdu.
Oferowane są również do wyboru dwa systemy napędu 4x4: Quadra-Trac II i Quadra-Drive II. Dwustopniowa skrzynka rozdzielcza systemu Quadra-Trac II „zbiera” sygnały z różnych czujników systemu, aby możliwie niezwłocznie wykryć i przeciwdziałać poślizgowi kół. Natomiast system Quadra-Drive II rozpoznaje poślizg danego koła i płynnie przekazuje moc na inne koła zachowujące przyczepność do podłoża. W pewnych przypadkach system zdolny jest do „przewidywania” zaniku trakcji i aktywnego minimalizowania lub eliminacji tego zjawiska.
Uzupełnieniem pneumatycznej regulacji wysokości zawieszenia Quadra-Lift jest nowy system kontroli trakcji Selec-Terrain, umożliwiający wybór najkorzystniejszych ustawień napędu w różnych warunkach jazdy.
Do napędu posłużą dwa silniki. V-6 Pentastar o pojemności 3,6 litra rozwija moc 286 KM przy 6350 obr/min oraz moment obrotowy 347 Nm przy 4300 obr/min i w stosunku do swego poprzednika charakteryzuje się obniżonym o ponad 10 procent apetytem na paliwo. Współpracuje z pięciostopniową przekładnią automatyczną typu W5A580.
Z kolei legendarna, 5,7-litrowa jednostka Hemi V-8 z systemami MDS i VVT produkuje 352 KM przy 5200 obr/min oraz moment obrotowy 520 Nm przy 4200 obr/min. System zmiennej pojemności czynnej MDS w sposób niezauważalny zmienia tryb pracy z ośmiocylindrowego na czterocylindrowy w sytuacjach zmniejszonego zapotrzebowania na moc lub odwrotnie − gdy niezbędna jest pełna siła napędu. Pozwala to optymalizować zużycie paliwa bez uszczerbku dla osiągów ani potencjału użytkowego pojazdu.
Nowy Jeep Grand Cherokee produkowany jest w zakładzie Jefferson North Assembly Plant w Detroit − a więc tam, gdzie Grand Cherokee wytwarzany był od czasu swej premiery w roku 1992.
Źródło: Jeep, informacja Mototarget.pl