Aktualności | Motoryzacja | Samochody osobowe | Samochody ciężarowe | Porady |
Strona główna | Technika | Bezpieczenstwo | Nowe technologie | Przepisy i technika jazdy | Sport | Finanse | Reklama w serwisie | Kontakt |
Ponieważ ceny paliw stale się wahają, a zainteresowanie społeczeństwa wiedzą z zakresu ekologii wzrasta, Opel wraz ze swoimi modelami LPG oferuje atrakcyjne możliwości dla kierowców posiadających wiedzę dotyczącą kosztów i wrażliwość z zakresu ochrony środowiska. Opel wprowadza na rynek swoją nową inicjatywę LPG wraz z modelem Corsy LPG ecoFLEX, na który w Niemczech już można składać zamówienia. Odmiany LPG (gazu płynnego) modeli Meriva, Astra, Zafira Tourer i Insignia będą stopniowo udostępniane. W Polsce oferta LPG o model Corsa zostanie rozszerzona w trzecim kwartale. W kolejnych miesiącach oferta zostanie powiększona o inne modele.
Dzięki tym nowo opracowanym modelom z certyfikatem Euro 5, Opel oferuje kompletne rozwiązanie LPG ex works, zapewniając w ten sposób, że dostarczane będą modele najwyższej jakości wraz z pełną gwarancją producenta.
Bez względu na roczny przebieg i profil użytkowy, dzięki LPG koszty paliwa mogą być mniejsze o około 40%. To wszystko jest także korzystne dla środowiska: poziom emisji CO2 w trybie LPG jest o 15% niższy niż w porównywalnych modelach benzynowych.
Nowa Corsa 1.2 LPG ecoFLEX oferuje 61 kW/83 KM w trybie LPG (i 63 kW/85 KM w trybie benzynowym). Jako model trzydrzwiowy pojazd wytwarza jedynie 110 g/km CO2 a jako wersja pięciodrzwiowa emituje 115 g/km CO2. Pozostałe cztery modele LPG ecoFLEX, które będą dostępne wkrótce, są wyposażone w silniki benzynowe turbo o pojemności 1,4l.
Wszystkie modele Opla LPG ecoFLEX spełniają normę emisji spalin Euro 5 i pracują w dwóch trybach, LPG i benzynowym. Umożliwiają w ten sposób znaczne wydłużenie zasięgu pojazdu. To oznacza, że zasięg jazdy między 1 100 km i 1 500 km jest możliwy przy pełnych zbiornikach benzyny i LPG. Poziom gazu w zbiorniku LPG jest wyświetlany na pięcioczęściowej podziałce. Podobnie jak kontrolki operacyjne zbiornika, jest ona łatwo dostrzegalna i można ją zainstalować w miejscu dogodnym dla kierowcy. Przełączanie pomiędzy trybami (LPG na benzynowy i odwrotnie) odbywa się automatycznie lub ręcznie przy użyciu przycisków o wcześniej zadanych wartościach.
Współczesne silniki LPG wykorzystują wszystkie zalety selektywnego wtrysku paliwa do cylindra. W celu zmaksymalizowania możliwości osiągów, zawór ssący i wydechowy, a także wszystkie gniazda zaworów silnika zostały specjalnie utwardzone w modelach Opla LPG. Inżynierowie Opla przeciwdziałają w ten sposób większemu stopniu zużycia normalnego w eksploatacji LPG. Dlatego dodatki do wyrównania obniżonych właściwości smarnych paliwa alternatywnego w ogóle nie są wymagane. Nie są także konieczne specjalne interwały obsługi technicznej.
Systemy Opla LPG podlegają standardowym procedurom testowym i kontrolom, które zapobiegają wszelkiemu podwyższonemu ryzyku pożaru. W dodatku, przeprowadzane są obszerne badania i testy zderzeniowe, spełniające szczególnie rygorystyczne kryteria spółki. System LPG Opla jest w całości zainstalowany w częściach samochodu zabezpieczonych przed kolizją i został w optymalnym stopniu zintegrowany ze strukturami bezpieczeństwa samochodu.
Opel Special Vehicles GmbH (OSV), spółka zależna Opla specjalizująca się w wytwarzaniu edycji specjalnych i modyfikacji pojazdów, jest także odpowiedzialna za nowe odmiany LPG. Klienci odbierają z zakładu Opla (ex Works) swój samochód LPG o wysokiej jakości nowoczesnej technologii, do której są przyzwyczajeni, w tym trwałości, gwarancji producenta, maksymalnego bezpieczeństwa i nieograniczonej przestrzeni wewnętrznej.
Niemiecka ustawa o energii odnawialnej (EEG) zapewnia ulgę podatkową przy zakupie LPG do roku 2018. LPG jako paliwo będzie opodatkowane po stawce 9,45 euro centów za litr. Dla porównania, biorąc pod uwagę eko-podatek w Niemczech, benzyna jest opodatkowana po stawce 65,45 euro centów za litr.
Obecnie ponad 5,5 miliona samochodów LPG porusza się po europejskich drogach. Ponad 400 000 samochodów korzysta z 6 200 stacji uzupełniania LPG w Niemczech. (Źródło: DVFG, Niemieckie Stowarzyszenie Gazu Ciekłego). Ich średnia cena za litr LPG wynosi 0,72 euro, w porównaniu do ponad 1,50 euro za benzynę wysokiej jakości, co oznacza, że klienci LPG uzupełniają paliwo o połowę taniej. Nawet biorąc pod uwagę nieco wyższe zużycie LPG podczas eksploatacji, oszczędności nadal wynoszą około 40%.
Wreszcie kolejną zaletą jest korzystny podatek od samochodu. Właściciel benzynowej Corsy musi zapłacić rocznie 44 euro, a za wersję LPG jedynie 26 euro. Zatem oszczędności z tytułu podatku w sumie wynoszą ponad 40%.
Źródło: Opel, fot. Opel