Artykuł pochodzi ze strony www.info-samochody.pl. Oryginał znajdziesz pod adresem:
http://www.info-samochody.pl/artykul,id_m-100422,t-fiat_na_80_miedzynarodowym_salonie_samochodowym_w_genewie.html
Informacja prasowa / Data: 2010-02-26

Fiat na 80 Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie

Informacja prasowa

Fiat na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie prezentuje bogato zaopatrzone stoisko, na którym odbędą się ważne, światowe pokazy przedpremierowe, a znane już modele będą podkreślać styl wyróżniający tę markę na światowej scenie motoryzacyjnej.

Na terenie wystawy królował będzie wystrój pt. „Świat z moich marzeń", widziany oczami dzieci, ponieważ każda marka patrząca w przyszłość musi „słuchać" tego, co mają do powiedzenia najmłodsi, którzy kiedyś będą rządzić tym światem. Stoisko Fiata zostało „zaprojektowane" przez dzieci, które popuściły wodzę fantazji i wyraziły swoją wizję przyszłości, w której coraz większe znaczenie będą miały technologie przyjazne dla środowiska. To wesołe i tętniące życiem miejsce prezentuje domy, które budowane są na chmurach, natomiast gości odwiedzających „świat Fiata" wita tęcza. Sercem stoiska jest Fiat 500 Configurator, mały plac zabaw, który idealnie pasuje do nastroju panującego podczas wystawy.

Domy i chmury wymyślone przez dzieci są wizytówką najświeższych innowacji na rynku motoryzacyjnym, samochodów, które są krokiem naprzód na drodze do mobilności nienaruszającej równowagi ekologicznej. To nie przypadek, że Fiat posiada w swoim asortymencie dziesięć najbardziej przyjaznych środowisku i najlepiej sprzedających się modeli w Europie oraz, że po raz drugi z rzędu odnotował dla swoich samochodów sprzedanych w 2008 r. najniższy poziom średniej emisji CO2: 133, 7 g/km (w 2007 r. wyniósł on 137, 3 g/km).

Silnik TWIN-AIR

Honorowym gościem na stoisku Fiata będzie, ustawione na konstrukcji w kształcie drzewa z iskrzącymi, optycznymi włóknami, technologiczne arcydzieło opracowane przez Fiat Powertrain Technologies: dwucylindrowy silnik TWIN-AIR o mocy 85 KM. Będzie to światowa prapremiera tego silnika, który odwiedzający będą mogli zobaczyć zarówno jako osobny podzespół, jak i zamontowany w Fiacie 500, pierwszym modelu Fiata, w którym będzie on dostępny we wrześniu. Prekursor nowej rodziny silników dwucylindrowych opracowanych przez FPT - Fiat Powertrain Technologies, wyposażony jest w rewolucyjny system Multiair. Ponadto poprzez wysoki stopień zastosowania koncepcji downsizing, czyli

Silnik TWIN-AIR

miniaturyzacji, oraz modyfikacji elementów mechanicznych, nowa rodzina silników, dysponujących mocą od 65 do 105 KM, emituje o 30% mniej CO2 niż inne silniki o takich samych osiągach. To jeszcze nie wszystkie innowacje stworzone z myślą o ochronie środowiska, które zostaną zaprezentowane w Szwajcarii. Swoją światową prapremierę będzie miał również nowy Fiat Doblò Natural Power wyposażony w silnik T-JET 1,4 16v (benzyna i metan), który umacnia pozycję Fiata jako światowego lidera w branży samochodów wyposażonych fabrycznie w silniki dwupaliwowe.

Fiat Bravo

W centrum uwagi znajdzie się również Fiat Bravo MY 2010, który podczas salonu będzie prezentowany z silnikiem Multiair 1,4 (140 KM) oraz systemem Start&Stop w standardzie. Jest to silnik benzynowy, który w sprzedaży będzie dostępny od czerwca, posiadający jedne z najlepszych wskaźników emisji i osiągów na świecie: tylko 132 g/km CO2 przy mocy 140 KM. W przyszłości, na niektórych rynkach, opcjonalnie samochód będzie posiadał pakiet, który zmniejszy emisję CO2 do 129 g/km - najlepszy wskaźnik emisji/mocy dla silników z turbo doładowaniem w tym przedziale mocy.

Ponadto, w odniesieniu do silnika T-JET 1,4 16v - 120 KM, silnik Multijet 1,4 - 140 KM posiada więcej mocy i wyższy moment obrotowy przy niskich obrotach (+16%), a zastosowanie systemu Start&Stop zmniejsza zużycie paliwa i emisje (-10%). Krótko mówiąc, ten nowy silnik jest w najwyższym stopniu przyjazny dla środowiska (jest zgodny ze standardami normy Euro 5), bezkompromisowy pod względem osiągów i przyjemności w eksploatacji. Aby doświadczyć jeszcze większej dynamiki podczas jazdy przez naciśnięcie odpowiedniego przycisku na desce rozdzielczej można wybrać funkcję Sport (dostępna tylko w wersji Sport) i poprawić reakcję samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia jak i zmienić ustawienia układu jezdnego.

edną z gwiazd na stoisku jest Fiat 500 by Diesel, wynik wspólnych wysiłków kreatywnych zespołów Fiata i Diesla, sławnej na cały świat marki włoskiego projektanta. Samochód ten posiada karoserię w specjalnym, niebieskim kolorze „Midnight Indigo", przypominającym barwy dżinsu i wyposażony jest w najnowszy silnik Multijet 1,3 - 95 KM (Euro 5) drugiej generacji z systemem Start&Stop w standardzie.

Znajdzie się również miejsce dla Punto Evo. Podczas salonu samochodowego w Szwajcarii zaprezentowane zostaną dwie wersje silnikowe, podkreślające technologiczną doskonałość i uwagę zwróconą na szczegóły: Multiair 1, 4 16v - 135 KM, Euro 5, o emisji CO2 na poziomie zaledwie 129 g/km oraz bezkonkurencyjny silnik Multijet II 1,3 - 85 KM z dodatkiem ECO, zapewniającym bardzo niski poziom emisji CO2 (99 g/km).

Fiat Doblo

Ponadto w Genewie Fiat przedstawi wyniki swoich działań, u podstaw których leży chęć wychodzenia na przeciw potrzebom użytkowników samochodów. Działania te są wyraźnie widoczne w bogatej naturze asortymentu produktów, nowych modelach i wznowieniach już istniejących linii. Kontekst jest bardzo żywy, zresztą jak wszystkie obecnie produkowane modele prezentowane na stoisku. W pierwszej kolejności mamy tu Fiata Doblò dla siedmiu osób, z silnikiem Multijet 1, 6 - 105 KM, Euro 5 z systemem Start&Stop, który potwierdza niezwykłą elastyczność tego modelu pod względem przestrzeni, sprawiając, że Fiat ma do zaoferowania nowy model z serii „family space". Dalej mamy ekscytującego Fiata 500C, oryginalny kabriolet, który został stworzony na wzór wersji bez dachu z 1957 r., z tym, że posiada pakiet zaawansowanych rozwiązań dotyczących budowy, silników i komfortu pasażerów. Fiat 500C, wprowadzony na rynek w lipcu zeszłego roku (polska premiera przewidziana jest na pierwszą połowę b.r.), w dalszym ciągu stanowi potwierdzenie ogromnego sukcesu tego modelu, który wkrótce osiągnie liczbę 500 000 egzemplarzy wyprodukowanych w ciągu mniej niż trzech lat.

W końcu, podczas 80 Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie zaprezentowane zostaną dwa modele stworzone z myślą o użytkownikach, którzy w ekologiczny sposób chcieliby zmierzyć się z najbardziej wymagającym terenem. Z jednej strony mamy Fiata Sedici prezentującego nowy styl i wyposażonego w silniki, które sprawiają, że jest to najbardziej przyjazny środowisku SUV zgodny z normami Euro 5. Jest on dostępny w dwóch wersjach silnikowych (benzyna 1,6 16V - 120 KM i diesel, Multijet 2,0 16v - 135 KM emitujący CO2 na poziomie 129 g/km). Z drugiej strony mamy Fiata Pandę Cross wyposażonego w dwupaliwowy (benzyna i metan) silnik 1,4 - 70 KM (Euro 5), reprezentujący bardzo udany model Fiata, który właśnie podczas salonu w Genewie, gdzie został zaprezentowany po raz pierwszy w 1980 r., będzie obchodził swoje trzydzieste urodziny. Do dnia dzisiejszego na całym świecie sprzedano ponad 6 milionów egzemplarzy tego modelu.

Na koniec, w broszurach i ulotkach odwiedzający będą mogli odnaleźć informacje na temat produktów FGA Capital, spółki joint venture Fiat Group Automobiles i Crédit Agricole, dla której głównym polem działania jest sektor motoryzacyjny. Ta spółka finansowa będzie prowadzić działalność we Włoszech i w całej Europie, mając jeden cel: wspierać sprzedaż wszystkich pojazdów marki Fiat Group Automobiles, oferując nowatorskie produkty finansowe i usługi o wysokiej wartości dodanej przeznaczone dla sieci dealerów, prywatnych klientów i firm.

Źródło: Fiat, fot. Fiat