Artykuł pochodzi ze strony www.info-samochody.pl. Oryginał znajdziesz pod adresem:
http://www.info-samochody.pl/artykul,id_m-211,t-ekstremalny_leon_cupra_r_we_frankfurcie.html
Informacja prasowa / Data: 2009-08-20

Ekstremalny Leon Cupra R we Frankfurcie

Informacja prasowa

Jedną z nowości, które SEAT zaprezentuje podczas odbywającego się 17 – 27 września Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie będzie najbardziej sportowy i najmocniejszy model w historii marki, Leon CUPRA R. Auto będzie napędzane silnikiem 2.0 TSI o mocy 265 koni mechanicznych a jego liczne ekskluzywne elementy nadwozia i wnętrza przyczyniły się do gruntownej zmiany wyglądu i charakterystyki modelu.

Najnowocześniejsza technologia i imponujące osiągi

Nowy Leon CUPRA R zasłużył na osobny rozdział w historii firmy SEAT. Wyposażony w silnik o mocy 265 KM jest najmocniejszym samochodem w ofercie marki i pod względem osiągów dorównuje Leonowi TDI, który w barwach SEAT-a święci triumfy w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych (WTCC). Trudno o lepszą rekomendację!

Sercem nowego Leona CUPRA R jest silnik 2.0 TSI z bezpośrednim wtryskiem o mocy 265 koni mechanicznych. Najważniejsze atuty tej jednostki to niesamowita moc, skuteczne przeniesienie momentu napędowego i elastyczność. W nowym silniku zastosowano nowe wysokociśnieniowe pompowtryskiwacze, które pozwalają uzyskać jeszcze lepsze osiągi, a jednocześnie spełnić rygorystyczne wymagania normy EU5 w zakresie emisji spalin.

Nowy Leon CUPRA R rozwija prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,1 sekundy, a pokonanie pierwszego kilometra ze startu zatrzymanego zajmuje mu 25,4 sekundy.To parametry na miarę samochodu WTCC. Mimo wyczynowych osiągów samochód spala średnio zaledwie 8,1 litra paliwa na 100 kilometrów.

To że nowy SEAT to auto wyjątkowe, łatwo rozpoznać zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz pojazdu. Duże „R” widnieje na centralnym grillu i w prawym dolnym rogu klapy bagażnika, a także na prawej tarczy panelu instrumentów i na kluczyku zintegrowanym z pilotem centralnego zamka. Logo CUPRA umieszczono natomiast na przednim zderzaku (u dołu, z lewej strony), pośrodku klapy bagażnika, na kierownicy oraz na oparciach foteli.

Kolejne elementy podkreślające sportową charakterystykę wersji CUPRA R to imponujące 19-calowe obręcze kół z pięcioma podwójnymi ramionami oraz opony o rozmiarze 235/35. Potężne hamulce tarczowe – 17-calowe (345 x 30 mm) z przodu i 16-calowe (286 x 12 mm) z tyłu – zapewniają doskonałą skuteczność układu hamulcowego, niezbędną w przypadku samochodu z silnikiem o mocy 265 KM pod maską.

Fotele kubełkowe z tapicerką z alcantary stylizowane na wyścigowe, białe diodowe podświetlenie tarcz panelu instrumentów, skórzana wielofunkcyjna kierownica oraz aluminiowe nakładki na pedały to elementy, które szczególnie zwracają uwagę we wnętrzu pojazdu. Utrzymany w czarnej tonacji przedział pasażerski nowego SEAT-a zapewnia poziom komfortu dorównujący samochodom z wyższego segmentu. Mimo to, z fotela kierowcy wnętrze auta wygląda równie imponująco, jak kokpit samochodu wyścigowego.

Bogate wyposażenie standardowe wersji CUPRA R obejmuje między innymi następujące elementy: ABS + TCS, ESP + EBA, elektroniczną automatyczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS, czołowe poduszki powietrzne, 2 boczne poduszki powietrzne, 2 poduszki powietrzne ochraniające głowę, możliwość odłączenia poduszki powietrznej pasażera, zaczepy mocujące Isofix przy miejscach skrajnych z tyłu, układ ostrzegający o spadku ciśnienia w ogumieniu, czujniki zmierzchu i deszczu włączające światła i wycieraczki, czujnik parkowania z tyłu, tempomat, komputer podróżny, lampy przeciwmgielne z systemem doświetlania zakrętów, dwustrefową automatyczną klimatyzację oraz radioodtwarzacz CD/MP3 z 8 głośnikami i wielofunkcyjnym interfejsem MDI.

Źródło:Moto Target