Peugeot, pionier i pierwszy światowy konstruktor samochodów z napędem elektrycznym, przewiduje premierę modelu na koniec 2010. Jego osiągi oraz zasięg do 130 km, uzyskane dzięki zastosowaniu baterii litowo-jonowych, będą skuteczną odpowiedzią na wyzwania związane z ruchem miejskim i ochroną środowiska. Wraz z modelem iOn, który zostanie zaprezentowany po raz pierwszy podczas Salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie, Peugeot wprowadza nowe wartości do swojej gamy.
Peugeot, pionier w dziedzinie pojazdów z napędem elektrycznym, dzięki modelowi 106 produkowanemu w latach 1995-2003, pozostaje na dzień dzisiejszy konstruktorem, który sprzedał najwięcej samochodów o „zerowej emisji" na świecie.
Bogata dzięki tym doświadczeniom Marka spod znaku Lwa ma zamiar pozostać głównym uczestnikiem nowego rynku pojazdów z napędem elektrycznym. Od końca 2010 roku, Peugeot stanie się więc jednym z pierwszych producentów oferujących w sprzedaży w Europie nowy samochód w 100% elektryczny: iOn.
Ten samochód z napędem elektrycznym, opracowany we współpracy z Mitsubishi Motors Company (MMC), jest przeznaczony, od momentu jego wypuszczenia na rynek, dla klientów indywidualnych oraz dla flot (administracja, wspólnoty lokalne, wielkie przedsiębiorstwa…), co wynika z jego cech, szczególnie przydatnych w środowisku miejskim.
Miasto będzie więc ulubionym terenem modelu iOn. Czterodrzwiowy, czteromiejscowy, o długości 3,48 m i promieniu skrętu 4,50 m, ten model Peugeot, w 100 % elektryczny, osiągnie maksymalną moc 47 kW (64 KM) i moment obrotowy 180 Nm, oferując przy tym bezpieczne osiągi (maksymalna prędkość 130 km/h). Baterie litowo-jonowe zastosowane w samochodzie, zapewniające dosyć dobry zasięg (130 km w znormalizowanym cyklu europejskim), są ładowane całkowicie w sześć godzin ze standardowego gniazda 220 V lub w 80 % w trzydzieści minut dzięki systemowi szybkiego ładowania.
Cechy te pozwalają małemu mieszczuchowi na "zero emisji" zaoferować bardzo dobrą wielofunkcyjność użytkowania, porównywalną, jeśli chodzi o osiągi i przestronność, z małym klasycznym samochodem z silnikiem cieplnym.
Wyjątkowa troska o środowisko naturalne, zwarta sylwetka, bezpieczeństwo, prostota użytkowania będą jego najważniejszymi zaletami,… ale nie jedynymi.
W rzeczywistości obejmą one również innowacyjne usługi, dostępne zwłaszcza dzięki "modułowi lokalizacji". Pozwala on nie tylko wezwać pomoc, w której Peugeot jest liderem w Europie (lokalizacja pojazdów, które uległy wypadkowi i wysłanie specjalistycznej pomocy), ale również zebrać wszelkie dane (stan baterii, liczba przejechanych kilometrów, liczba kilometrów do przeglądu,…), pozwalające na profesjonalne zarządzanie parkiem samochodowym.
iOn tłumaczy pragnienie firmy Peugeot dotyczące wprowadzenia nowych standardów motoryzacyjnych, proponując nowe rozwiązania przystosowane do różnych potrzeb wynikających z ruchu miejskiego.
To również jeden z kluczowych elementów strategii Marki, których celem jest redukcja niekorzystnego wpływu na środowisko i uniezależnienie się od energii pochodzącej z paliw kopalnych.
Tak więc, od końca 2010 roku, klienci znajdą dodatkowe odpowiedzi w ramach gamy:
Oferty te uzupełnią gamę pojazdów z napędem cieplnym, które, dzięki coraz lepszym silnikom, zarówno wysokoprężnym HDi FAP, jak i benzynowym (technologie VTi, THP)…, będą mogły osiągnąć szczególną pozycję w swoich segmentach: 107 przy 106 g/km CO2, 207 przy 99 g, 308przy 120 g, 3008 przy 130 g, 407 przy 129 g.
Źródło: Moto Target