Artykuł pochodzi ze strony www.info-samochody.pl. Oryginał znajdziesz pod adresem:
http://www.info-samochody.pl/artykul,id_m-265,t-tabliczki_na_samochodach_ciezarowych.html
Autor: Tomasz Chrapka / Data: 2009-09-28

Tabliczki na samochodach ciężarowych

Na samochodach ciężarowych niejednokrotnie zamontowane są okrągłe zielone tabliczki. Litery E, G, H, L, R, S, U oraz cyfra "3" na ich tle chcą nas o czymś poinformować. Czy wiesz o czym?...

Wszystkie te tabliczki dotyczą samego pojazdu, a nie towaru jaki jest transportowany. Są one widoczną informacją o czymś co jest potwierdzone odpowiednimi certyfikatami. Z tego powodu tabliczki niekoniecznie muszą być montowane na ciężarówce.

Ciężarówka bezpieczna i bardziej przyjazna dla środowiska, spełniająca wymagania rezolucji konferencji Ministrów transportu (CEMT) z roku 2001 dotyczących czystości spalin, poziomu hałasu oraz bezpieczeństwa eksploatacji kompletnego pojazdu z naczepą lub przyczepą (safe and green lorry) zgodnie z dyrektywą CEMT/CM(2001)9/Final. Spaliny muszą spełniać normę EURO3, natomiast emisja hałasu musi spełniać normy austriackie.

Ciężarówka o ograniczonej dopuszczalnej masie całkowitej, stosowanej ze względów podatkowych.
Ciężarówka o niskim poziomie hałasu, spełniająca niemieckie wymagania dotyczące poziomu hałasu w obszarach miejskich.
Ciężarówka o zwiększonej dopuszczalnej masie całkowita do 40 ton, pomimo że austriackie przepisy zezwalają na 38 ton.
Ciężarówka o niskim poziomie hałasu, spełniająca austriackie wymagania dotyczące poziomu hałasu.
Ciężarówka, której masa całkowita odbiega od przyjętych standardów.

Ciężarówka bezpieczna i bardziej przyjazna dla środowiska, spełniająca wymagania rezolucji konferencji Ministrów transportu (CEMT) z roku 1995 dotyczących czystości spalin, poziomu hałasu oraz bezpieczeństwa eksploatacji kompletnego pojazdu z naczepą lub przyczepą (safe and green lorry) zgodnie z dyrektywą CEMT/CM(94)4/Final/Anex1. Spaliny muszą spełniać normę EURO2, natomiast emisja hałasu musi spełniać normy austriackie.

Ciężarówka spełniająca wymagania rezolucji Konferencji Ministrów Transportu (CEMT) z roku 1992 numer CEMT/CM(91)26/Final dotyczących czystości spalin i poziomu hałasu (green lorry). Spaliny muszą spełniać normę EURO1, natomiast emisja hałasu musi spełniać normy austriackie.