Artykuł pochodzi ze strony www.info-samochody.pl. Oryginał znajdziesz pod adresem:
http://www.info-samochody.pl/artykul,id_m-276,t-mazda_cx_7___nowe_zdjecia_modelu_po_faceliftingu.html
Informacja prasowa / Data: 2009-10-06
Mazda CX-7 - nowe zdjęcia modelu po faceliftingu
Informacja prasowa
Model po faceliftingu został zaprojektowany tak, aby był jeszcze bardziej wyrafinowany, aby jego eksploatacja była jeszcze bardziej odpowiedzialna wobec środowiska, a charakter jeszcze mocniej przemawiał do emocji.
Z zewnątrz
Dopracowane nadwozie
- Nowa, większa, pięciokątna i charakterystyczna dla Mazdy osłona chłodnicy nadaje bardziej dynamiczny i sportowy wygląd
- Dolny wlot powietrza w stylowym srebrnym obramowaniu (w zależności od wersji wyposażenia)
- Nowe obramowanie przednich świateł przeciwmgłowych
- Nowe chromowane listwy ozdobne u dołu drzwi podkreślające sportową sylwetkę samochodu (zależnie od wyposażenia)
- Nowy, powiększony tylny zderzak oraz powiększony tylny spojler (w zależności od wersji wyposażenia)
- 7 dostępnych kolorów nadwozia, w tym zupełnie nowe: Aluminium Metallic, Stormy Blue Metallic Mica i Sparkling Black Mica
- Nowe 18- i 19-calowe koła z lekkich stopów o sportowych, trójwymiarowych wzorach (w zależności od wersji wyposażenia)
Wnętrze
Odnowione, jeszcze wyższej jakości i jeszcze bardziej wytrzymałe
- Nowe materiały obić i deski rozdzielczej o wyższej jakości i podwyższonej odporności na zabrudzenia
- Nowa pokrywa konsoli środkowej (podłokietnik) wykonana z elastycznego uretanu zapewnia wysoki komfort i wytrzymałość
- Nowa kierownica
- Nowe wskaźniki – niewidoczne po wyłączeniu zapłonu, z podświetlonym niebieskim pierścieniem, białymi wskazówkami i trójwymiarowymi opisami
- Udoskonalona dwupoziomowa deska rozdzielcza ze zintegrowanym wyświetlaczem wielofunkcyjnym (MID) i nawigacją satelitarną (w zależności od wersji wyposażenia i rynku)
- Nowe krawędzie panelu środkowego – pokryte lakierem fortepianowym lub metalizowanym (w zależności od wersji wyposażenia)
- Dysze układu wentylacji i klimatyzacji otoczone chromowanymi, nieoślepiającymi pierścieniami
- Nowe, miękkie podłokietniki w przednich i tylnych drzwiach
Komfort, funkcjonalność, wyposażenie
- Cichsze i bardziej wygodne wnętrze z obniżonym poziomem szumów silnika, drogi i opływającego powietrza
- Wyświetlacz wielofunkcyjny (MID) nad konsolą środkową dostarcza informacji dla kierowcy, widok z tylnej kamery cofania i systemu nawigacji (w zależności od wersji wyposażenia i rynku)
- Opcjonalnie: prosty w obsłudze system nawigacji z 4,1-calowym ekranem wysokiej rozdzielczości (LCD) zintegrowanym z MID
- System audio kompatybilny z Bluetooth® pozwala odtwarzać muzykę bezprzewodowo z przenośnych odtwarzaczy muzycznych (dostępny w zależności od wersji wyposażenia) i kontrolować odtwarzanie za pomocą przycisków na panelu sterowania audio oraz na kole kierownicy
- Elektrycznie ustawiany fotel kierowcy ma teraz pamięć ustawień dla trzech osób
- Fotel pasażera z przodu można teraz ustawiać elektrycznie
Zespoły napędowe
- Nowość w CX-7: 2,2-litrowy silnik MZR-CD turbodiesel z układem common-rail i systemem selektywnej redukcji katalitycznej
- Rozwija maksymalną moc 127 kW/173 KM przy 3500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 400 Nm już przy 2000 obr/min
- Zużywa tylko 7,5 litra oleju napędowego na 100 km (w cyklu mieszanym) i emituje jedynie 199 g CO2 /km – jest przy tym zgodny z normą Euro V
- Wtrysk bezpośredni common-rail o ciśnieniu 200 MPa zapewnia wysoką moc i moment obrotowy przy zachowaniu niskich emisji
- Nowa turbosprężarka o zmiennej geometrii kierownic w połączeniu z wysokowydajnym intercoolerem zapewniają liniowe rozwijanie momentu obrotowego
- Filtr cząstek stałych (DPF) nowego rodzaju, zapewniający znacznie szybszą regenerację
- Nowy system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z dodatkiem AdBlue® znacząco obniża emisję tlenków azotu (NOX)
- Wysokowytrzymały blok aluminiowy z przednim wałkiem wyrównoważającym napędzanym z łańcucha rozrządu, wyraźnie obniżający poziom hałasu silnika
- Bezobsługowy układ rozrządu z dwoma wałkami w głowicy (DOHC) napędzany łańcuchem
- Elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy (tylko z silnikiem Diesla) przyczynia się do precyzji kierowania i obniżenia zużycia paliwa.
Wysokowydajny 2,3-litrowy silnik benzynowy MZR DISI* Turbo:
- Rozwija moc maksymalną 191 kW/260 KM przy 5500 obr/min i 380 Nm momentu obrotowego przy 3000 obr/min – osiągi jak w samochodzie sportowym
- Nowości w wersji dla CX-7:
- Denka tłoków mają obecnie sferyczne wgłębienie, dzięki któremu następuje lepsze wymieszanie paliwa i powietrza. Pozwala to na znaczące poprawienie spalania mieszanki podczas rozgrzewania silnika
- Pierwszy na świecie katalizator spalin wykonany w technologii pojedynczych cząstek, znacząco obniżający zapotrzebowanie na metale szlachetne
Karoseria
- Nowe wzmocnione nadwozie ma o 5% większą sztywność na skręcanie, przyczyniając się do dalszej poprawy prowadzenia i komfortu jazdy
- W całej karoserii zastosowano nową, mocniejszą technikę spawania, która tworzy mocniejsze połączenia bez zwiększania masy
- Przednie kolumny MacPherson i tylne zawieszenie wielowahaczowe zapewniają precyzyjne prowadzenie we wszystkich sytuacjach
- Nowe amortyzatory mają łagodniejszą charakterystykę kompresji, co polepsza stabilność i komfort jazdy
- System aktywnego rozdziału momentu obrotowego na wszystkie koła (Active Torque-Split All-Wheel Drive (AWD) pozostaje wyposażeniem standardowym wszystkich wersji
Bezpieczeństwo
- CX-7 zachowuje cały rozbudowany pakiet bezpieczeństwa z poprzedniej wersji i dodaje nowe technologie, zapewniające jeszcze większe bezpieczeństwo aktywne
- Nowości w CX-7:
- układ monitorowania tyłu pojazdu Rear Vehicle Monitoring (RVM), który rozpoznaje nadjeżdżające z tyłu samochody i w sytuacji, gdy znajdują się zbyt blisko lub w martwym polu ostrzega kierowcę jeszcze zanim ten rozpocznie manewr zmiany pasa (w zależności od wersji wyposażenia standardowo lub opcjonalnie)
- sygnał hamowania awaryjnego (Emergency Stop Signal, ESS) który uruchamia światła awaryjne w przypadku, gdy kierowca nagle gwałtownie zahamuje – celem ostrzeżenia innych uczestników ruchu
- kamera cofania, wspomagająca system czujników i ułatwiająca cofanie oraz parkowanie (w zależności od rynku i wersji wyposażenia standardowo lub opcjonalnie)
- system monitorowania ciśnienia w oponach
- duże, wentylowane tarcze hamulcowe z przodu (320 mm) i z tyłu (modele z silnikami benzynowymi: 302 mm, modele z silnikami wysokoprężnymi: 325 mm), serwo układu hamulcowego o średnicy 10,5 cala i pompa hamulcowa o długim skoku zapewniają bezpieczeństwo podczas hamowania (przeniesione z poprzedniego modelu)
- ABS, EBD, EBA, DSC (kontrola stabilności) i TCS (kontrola trakcji) są wyposażeniem standardowym
- automatycznie włączane światła i czujnik deszczu wycieraczek (w zależności od poziomu wyposażenia)
* wtrysk bezpośredni
Źródło: Mazda, fot. Mazda